رئیس جمهور در مراسم افطار ایتام فرهیخته و نخبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: دولت خود را در زمینه کمک به خانواده هایی که دچار مشکل هستند سهیم می داند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران ؛حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم دیدار و ضیافت افطاری با ایتام کمیته امداد امام خمینی(ره) با  اشاره به این که خداوند بزرگ را سپاسگذارم که امشب در این جمع حضور دارم گفت: خداوند مقام امام خمینی (ره) را متعالی کند که قدمهای مهمی را برای این کشور و مسلمانان برداشت و یکی از آن ها دستور تشکیل کمیته امداد بود.  
 
وی افزود: آن هایی که کوتاه می بینند و کوتاه می اندیشند و آینده را نمی بینند خانواده آن ها نیز کوچک است، اما آن هایی که آینده بشریت را در پیشگاه خود در نظر می گیرند خانواده بزرگی دارند.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: خانواده این افراد به بزرگی یک ملت و گاهی به بزرگی انسان ها یا جامعه انسانی است و هر چه فرد بلند نظرتر باشد خانواده وابسته به خود را بلندنظر می داند.
 
روحانی اظهار داشت: قرآن مجید همه مسلمانان را یک خانواده می داند؛ لذا اگر همه ما اعضای یک خانواده هستیم الزامات فراوانی وجود دارد که باید خود را در قالب برادر و خواهر بودن تجسم کنیم، زیرا اگر چنین باشد دید ما نسبت به افراد جامعه متفاوت خواهد بود.  
 
رئیس جمهور تاکید کرد: در یک خانواده بزرگ مشکلات فراوان است و اگر ما جامعه ایران را یک جامعه واحد و یک خانه بدانیم می توانیم به بار وظایف خود بهتر عمل کنیم و همه فرزندان جامعه را فرزندان خودمان بدانیم مخصوصا فرزندانی که پدر یا مادر خود را از دست داده اند و یا پدر و مادر آن ها در شرایطی هستند که نمی توانند بار مسئولیت آن ها را به دوش بکشند از این رو در آن شرایط ما باید آن ها را به عنوان فرزندان خود تلقی کنیم.  
 
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: افرادی که دارای کمبود هستند، نباید در این شرایط احساس سختی کنند اما بنده بر این اعتقادم آن هایی که سختی یتیمی را در دوران کودکی دیده اند در آینده موفق تر خواهد شد؛نمونه بارز این موضوع حضرت محمد(ص) است که پدر و مادر خود را در کودکی از دست داد اما به مراتب عالی دست پیدا کرد.  
 
رئیس جمهور با بیان این که در دین اسلام نسبت به ایتام توجه شده است، اظهار داشت: از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) خانه ای بهترین خانه است که در آن به یتیمان نیکوکاری شود.
 
وی افزود: اگر خانه بزرگی به نام کمیته امداد وظیفه احسان به ایتام را دارد باید گفت که این خانه بهترین خانه است و ما باید دست به دست هم دهیم تا به آن ها کمک کنیم.  
 
وی تصریح کرد: دولت در زمینه کمک به خانواده هایی که دچار مشکل هستند ،خود را مسئول می داند و از کمیته امداد در این زمینه تشکر می کند.  
 
رئیس جمهور با بیان این که کمیته امداد کار بزرگی را انجام داده است ،اظهار داشت: این گونه امور کاری نیست که دولتیان انجام دهند این کار مردم است و دولت باید کمک کند تمام کارهایی که توسط سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد به بهترین وجه ممکن انجام شود.  
 
وی در پایان تاکید کرد: ما افتخار می کنیم که یار شما و فرزندان این مرز و بوم و اعضای خانواده ایران بزرگ باشیم و ان شالله زندگی راحتی در آینده نصیب شما شود.

گفتنی است،در این مراسم نماز جماعت به امامت حجت الاسلام حسن روحانی برگزار شد و سپس رئیس جمهور در جمع ایتام افطار کرد.

همچنین؛ در این مراسم رئیس جمهوری از نمایشگاه دست آوردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) بازدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، کمک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار