معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، از ارائه آموزش های سازمان فنی و حرفه ای کشور در راستای نیاز بازار کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

پوراندخت نیرومند در سفر به شهرکرد تأکید کرد: آموزش های سازمان فنی و حرفه ای کشور، امسال در راستای نیاز بازار کار ارائه می شود که این مهم، از طریق ارتباط با اصناف و بنگاه های اقتصادی و شناسایی آموزش هایی مورد نیاز نیروی کار آنها صورت می گیرد.

وی، تربیت نیروی ماهر و آموزش دیده تخصصی مورد نیاز شهرک های صنعتی کشور را از دیگر برنامه های امسال این سازمان عنوان کرد و گفت: مراکز ارتقای مهارت در شهرک های صنعتی از سال گذشته ایجاد شده است.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: 32 مرکز با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی، آموزش های مورد نیاز شهرک های صنعتی را در مراکز ایجاد شده در شهرک های صنعتی ارائه می دهند.

نیرومند، بازنگری مستمر استانداردهای آموزش شغلی و شایستگی، تدوین استاندارد آموزش های مورد نیاز، منطبق کردن شایستگی های حرفه ای مربیان با تغییرات صنایع و فناوری ها را از الزاماتی دانست که برای انطباق آموزش های فنی و حرفه ای با نیاز بازار کار باید انجام شود.

وی گفت: در تدوین برنامه های آموزشی ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای از ظرفیت های بخش دولتی و غیردولتی بهره برداری شده تا سهم بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و فناوری های راهبردی بر اساس نیازسنجی و قطب بندی و شاخص های جمعیتی، سند توسعه استان و سند اشتغال در برنامه مشخص شود.

نیرومند اظهار داشت: امسال به منظور افزایش نگهداشت کارآموزان، امکان تبدیل استانداردهای آموزش شغلی به صورت شایستگی فراهم شده است.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور، برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرد.

در این آیین محمود تقی پور جاوی، به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات نورالله سعیدی؛ مدیرکل سابق تقدیر شد./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.