سازمان تامین اجتماعی به رغم انکه طبق مجوز، ملزم به پرداخت کسورات بیمه ای بازنشستگان و بازخریدشدگان اتوبوسرانی به حساب آنهاست؛ اما از انجام این کار امتناع می کند.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به دنبال تجمع جمعی از بازنشستگان شرکت واحد در مقابل ساختمان مرکزی این سازمان؛ ناصر صادقی فیروز در این رابطه توضیح داد: در سال 91 با پیگیری هایی که شرکت واحد مبنی بر تطبیق جدول مزد شغل اتوبوسرانی با جدول مزد شغل سازمان شهردارِ های کشور انجام داد، توانست بعد از تایید اجرای این تطبیق توسط هیات مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، معاون مالی و اداری وقت و در نهایت دریافت مصوبه شورای شهر تهران آن را اجرایی کند. در واقع شورای شهر تهران نیز با تعیین ردیف بودجه این اقدام مجوز اجرای آن را صادر کرد.

وی با اشاره به  اینکه هماهنگی های لازم برای دریافت مجوز سازمان تامین اجتماعی در این خصوص نیز انجام شد، افزود: در روز اول فروردین 91 توانستیم مجوز سازمان تامین اجتماعی را در این رابطه دریافت کنیم و بعد از تامین بودجه 33 میلیارد تومانی این طرح در تاریخ اول آذرماه 92 از سوی شهرداری تهران؛ تمامی مطالبات شاغلان و بازنشستگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران به مرور پرداخت شد.

معاون منابع انسانی شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه حتی شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران مطالبات بازخریدشدگان سازمان را نیز بعد از محاسبه دقیق  چک واریز آن را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرد اظهار شد: مساله دیگری که در اجرای این طرح باید اجرایی می شد؛ پرداخت کسورات بیمه ای بازنشستگان بود که باید از سوی سازمان اتوبوسرانی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می شد.

ناصر صادقی فیروز با تاکید بر اینکه شرکت واحد در پرداخت کسورات شاغلان مشکلی نداشت، ادامه داد:  اما از آذر ماه سال 92 سازمان تامین اجتماعی چک های شرکت واحد اتوبوسرانی را مبنی بر پرداخت کسورات بیمه ای بازنشستگان از سوی اتوبوسرانی قبول نکرد چرا که مدعی بود پرداخت کسورات از سوی کارفرما باید نهایت با یک ماه تاخیر انجام شود. این در حالی بود که طبق مجوز سازمان امین اجتماعی ملزم به دریافت این چک ها از سوی سازمان اتوبوسرانی و پرداخت آن به بازنشستگان و بازخرید شدگان بود.

معاون منابع انسانی سازمان اتوبوسرانی با اشاره به پیگیرِی های مشاور حقوقی شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران برای رفع این مشکل بیان کرد: در این رابطه شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران شکایتی نیز از سازمان تامین اجتماعی داشته است که در نهایت دیوان عدالت اداری کشور رای را به نفع بازنشستگان و در نهایت سازمان اتوبوسرانی صادر کرده است اما همچنان سازمان تامین اجتماعی از اجرای این کار سرباز می زند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتوبوس ، کسورات ، تجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار