در جهت نیل به هدف ارتقاء کیفی منظر شهری و دستیابی به منظر شهری، هماهنگ با هویت و پیشینه غنی معماری ایرانی – اسلامی شناسنامه عناصر ارزشمند نما و منظر شهری در محلات تهیه می شود.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس حامد بنی رضی مطلق معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور کنترل نماهای ساختمانی منطقه یک شهر تهران به عنوان بخشی از حقوق شهروندی و در راستای سیاست های کلان شهرداری تهران، مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و سیاست ها و راهبرد های طرح جامع  و تفصیلی جدید شهر تهران ، کمیته نما به صورت مستمر و مداوم به بررسی نماهای ساختمانی منطقه یک می پردازد.

وی خاطر نشان ساخت : دبیرخانه کمیته نما و منظر شهری منطقه یک اقداماتی همچون تهیه مطالعات پشتیبان همچون شناسنامه عناصر ارزشمند نما و منظر شهری محلات، مطالعه ارزیابی آثار اجتماعی کنترل نماهای ساختمانی در منطقه یک را در برنامه کاری خود دارد.
 
معاون شهردار منطقه یک تصریح کرد: در حال حاضر شناسنامه عناصر ارزشمند نما و منظر شهری محله تجریش با در نظر گرفتن تاریخچه ، نمونه های ارزشمند تاریخی ، مذهبی ، نما ها و مناظر شهری موجود در محل که منطبق با هویت شمیران است به صورت پایلوت مورد بررسی قرار گرفته و تهیه شده است.

مطلق خاطر نشان کرد: دبیرخانه کمیته نما و منظر شهری منطقه یک با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و با هدف کاهش مراجعات حضوری شهروندان و تسهیل در ارائه خدمات به مالکان و سازندگان با همکاری اداره فناوری اطلاعات منطقه اقدام به راه اندازی  صفحه اینترنتی کمیته نما و منظر شهری ( به آدرس: http://region 1. Tehran .ir/default.aspx?tabid=761 ) ، نموده است و تهیه تصاویر نماهای ارزشمند موجود و طرحهای مصوب برتر و نمایش آن در صفحه اینترنتی کمیته نما را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/



برچسب ها: شناسنامه ، محلات ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار