حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام والسلمین صدر حسینی امروز در نشستی مشترک، تفاهم‌نامه‌ای مشترک با عنوان «تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه» امضا کردند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، میرزاده در نشست مشترک با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، موضوع پیشگیری از وقوع جرم را امری کاملاً فرهنگی خواند و گفت: امروزه اهمیت موضوع پیشگیری بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد که در این زمینه بسیار مهم با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همکاری کند.

وی افزود: ظرفیت بسیار بالای دانشگاه آزاد و حضور پررنگ آن در سراسر کشور این امکان را فراهم آورده تا با تشکیل کارگروهی مشترک میان قوه قضائیه و این دانشگاه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در دو بُعد علمی و پژوهشی فعالیت کند.

میرزاده با تأکید بر فعالیت‌های کیفی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، تصریح کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز آمادگی فعالیت‌های علمی و کاربردی را در این زمینه دارد، البته باید این فعالیت با تشکیل کارگروه تخصصی میان قوه قضائیه و دانشگاه آزاد همراه شود.

وی ادامه داد: ارتقای سطح علمی که خود زمینه‌ساز پیشگیری از وقوع جرم است، آموزش‌های تخصصی و همگانی برای پیشگیری از وقوع جرم، انجام پژوهش‌های میدانی و کاربردی در این زمینه، حرکت به سمت کاربردی کردن پژوهش و پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا تنها بخشی از فعالیت‌های کیفی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد در زمینه پیشگیری از وقوع جرم خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر این موضوع که متأسفانه بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها در کشور تنها بر روی کاغذ می ماند، تأکید کرد: امیدوارم تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تشکیل کمیسیونی ویژه برای اجرای هرچه بهتر و همچنین نظارت دقیق بر فرآیند اجرایی به تمام اهداف خود برسد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار