سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از دعوت سران چهل کشور جهان برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور خبرداد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از دعوت سران چهل کشور جهان برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور خبرداد.

" احمد شکیب مستغنی " امروز دریک نشست خبری درکابل گفت : وزارت خارجه برای سران بیش از چهل کشور جهان و برخی سازمانهای بین المللی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور ، دعوت نامه فرستاده است.

وی تصریح کرد : وزارت خارجه افغانستان آمادگی لازم را برای تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور اتخاذ کرده است.این درحالی است که دیروز حامد کرزی نیز بر برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید در یازدهم مرداد ماه تاکید کرد .

تدابیر لازم برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید افغانستان درحالی اتخاذ شده که  تنش بر سر انتخابات ریاست جمهوری این کشور همچنان ادامه دارد و هنوز نتایج انتخابات نیز اعلام نشده است.

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله که دولت و کمیسیون انتخابات را به دست داشتن در تخلفات سازمان یافته به نفع اشرف غنی احمدزی رقیب انتخاباتی اش متهم کرده است ، روابط خودرا با کمیسیونهای انتخاباتی بصورت کامل قطع کرد و تصمیم‌های کمیسیونهای انتخاباتی را غیرمشروع خوانده است.

تیم انتخاباتی عبدالله اعلام کرد که دیگر با کمیسیون‌های انتخاباتی همکاری نخواهد کرد و هرگونه تصمیم این نهادها را نیز به رسمیت نخواهد شناخت.کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز تلاش می‌کند ستاد انتخاباتی عبدالله را به روند انتخابات بازگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار