به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در سمیرم ،دوره مدیریت کلاس داری و روش های نوین تدریس با حضور بیش از 60 مربی و
داوطلب در مرکزفرهنگی قرآنی ثامن الائمه
سمیرم برگزار شد.
مجید نقیه استاد و مدرس دانشگاه اظهار کرد: هر فردی در هر
دوره ای از پیش از دبستان تا استاد
دانشگاه که به نشان و لیاقت معلمی نائل می شود
باید مجهز به دو دانش تخصصی
و مشترک(عمومی) باشد.
وی افزود: دانش تخصصی شامل اطلاعات، آگاهی ها و دانش های تخصصی مربوط به موضوع
تدریس است و دانش عمومی مجموعه ای از اطلاعات و دانش هایی باشد که همه معلمان در هر دوره ای باید به آن مجهز
باشند.
این استاد و مدرس دانشگاه به فصل مشترک معلمان، دبیران و اساتید در کلاس داری اشاره کرد و گفت:
همه معلمان باید به روش تدریس مسلط باشند و در
الگوهای تدریس بویژه الگوهای نوین تدریس مهارت داشته باشند.
وی ادامه داد: یک معلم باید نکات سنجش و ارزیابی را بدانند وبا مسائل مربوط به آزمون ها و انواع سولات آشنا باشد.
نقیه با تاکید بر اینکه روان
شناسی تربیتی بویژه دو موضوع رشد و یادگیری
در این زمینه لازمه یک معلم است تصریح کرد: علاوه براینکه معلمان باید مخاطب شناسی داشته باشندو بدانند مخاطبشان چه
ویژگی ها و خصوصیاتی دارد باید در نحوه
مدیریت کلاس و اینکه چگونه می توان یک کلاس را مدیریت و رهبری کرد مهارت داشته باشد.
دوره پیش از دبستان اساس و بنیاد و شالوده همه دوره ها است.
مجید نقیه در ادامه با اشاره به اینکه دوره پیش از دبستان اساس و بنیاد و شالوده همه دوره ها است اضافه
کرد: دوره پیش از دبستان دوره ای برای رشد
همه جانبه کودکان در همه کشورهای دنیا است که گروه های سنی 3 تا 6 ساله تعریف
شده است.
وی با اشاره به نقش دوره پیش دبستانی در رشد عاطفی و اجتماعی
کودکان اظهار کرد: در این دوره زمینه ورود
به دوره های دبستانی و نیز آموزش های بعدی
برای کودکان فراهنم می شود.
این مدرس و استاد دانشگاه تاکید کرد:به طور کلی در این دوره باید آموزش ها شامل آموزش های غیررسمی و کودکانه باشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران در پایان دوره تمامی
مربیان شرکت کننده در این دوره گواهی
دریافت می کنند .
انتهای پیام