سازمانهای بیمه‌گر تمهیداتی را به نام "برندینگ"برای بیماران خاص در نظر گرفته‌اند که بر اساس آن میزان حمایت از بیماران جهت کاهش پرداخت‌شان برای تهیه دارو نوع برند تجویزی پزشک است.

محمد رضا دری عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند وسیله‌ای است که بیمار با توجه به بودجه‌ای که برای مصرف می‌گذارد آن را تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه معمولا داروخانه‌ها بیمار را تشویق به خرید نوع خارجی دارو نمی‌کنند تصریح کرد: فقط در مواردی که پزشک معالج نوع خارجی دارو را برای بیمار تجویز کرده باشد همان در نسخه پیچیده می‌شود.

وی تمهیدات در نظر گرفته شده را برای داروهای خاص عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: برای تهیه داروهای عمومی چنانچه بیمار تمایل به مصرف نوع خارجی آن داشته باشد باید مابه التفاوت را پرداخت کند؛ اما در مورد داروهای خاص آنچه که پزشک معالج تجویز نموده مبنای پرداخت سازمانهای بیمه گر قرار می‌گیرد.

به گفته دکتر دری با توجه به ثابت شدن نرخ ارز قیمت داروهای تولید داخل و وارداتی روند نزولی داشته و وضعیت بازار دارویی به نسبت سال گذشته مطلوب است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار