"تریتا پارسی" رئیس شورای ملی ایران آمریکا گفته است ایران می‌تواند نقشی تثبیت کننده‌ای در منطقه ایفا کند اگر واشنگتن این نقش را به رسمیت می‌شناخت، هم آشوب افغانستان و هم آشوب عراق قابل پیشگیری بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم "پریسا حافظی" و "ارشد محمد" با عنوان "ایران با گزینه های دشواری در عراق روبرو است" با اشاره به این نوشته "تریتا پارسی" نوشت: ایران و آمریکا هدف مشترکی دارند که عبارت است از مقابله با داعش و جلوگیری از بحران عراق.

مقامات بلند پایه ایران قاطعانه تروریست‌های موسوم به "داعش" را محکوم می‌کنند.

رویترز نوشت: چنین به نظر می رسد که تهران و واشنگتن اکنون قادر نیستند در خصوص نحوه دستیابی به هدف مشترک مقابله با داعش و به ثبات رساندن اوضاع در این کشور به توافق دست پیدا کنند. این در حالی است که هر یک از دو طرف اعلام کرده اند هماهنگی با طرف دیگر، به طرح ریزی یک نقشه در عراق کمک خواهد کرد. نتیجه این شرایط آن شده است که ایران و آمریکا هر دو به سختی در تلاش هستند تا به یک راهبرد سیاسی و نظامی مشترک دست پیدا کنند تا بدین ترتیب بتوانند هجوم گسترده (داعش) را در شمال عراق به عقب برانند.

"کریم سجادپور" از کارشناسان ارشد اندیشکده صلح بین المللی کارنگی در واشنگتن در این باره گفت: هدف ایران در عراق، بازگرداندن اوضاع به حالت قبل است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار