تیم ملی والیبال کشورمان برای نخستین بار در تاریخ والیبال کشور جواز صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی را به دست آورد.

ایرج مظفری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: والیبال ایران از زمان ریاست محمدرضا داورزنی فرم برنامه های رشد و توسعه خود را آغاز و به خوبی دنبال کرد. توجه وی روی کانون‌های والیبال در سطح کشور باعث شد تا رفته رفته و به آرامی این رشد فنی در والیبال صورت گیرد بعد از پایان دوران ریاست یزدانی‌خرم ، محمدرضا داورزنی از بدو حضورش در فدراسیون به عنوان سرپرست به همگان تفهیم کرد که نگاهش جهانی است و افق وی برای والیبال فقط کسب عنوان خوب در سطح قاره آسیا نیست.

عضو اسبق تیم ملی والیبال کشورمان تصریح کرد: برنامه ریزی، حمایت و پشتیبانی داور زنی از سر مربیان فعال در تیم ملی بزرگسالان چه در زمان گائیچ، معدنی، ولاسکو و کواچ پر قدرت و همه جانبه بود خوشحال هستم که موفقیت بزرگ والیبالیست‌ها از  زیر چتر ولاسکو خارج شده است.

مربی بین‌المللی والیبال کشورمان در ادامه یاد آور شد: ولاسکو برای والیبال ایران زحمات زیادی کشید و اعتماد به نفس خاصی را در میان بازیکنان ایرانی تزریق کرد ولی متاسفانه وضعیت به گونه‌ای پیش می رفت که همه موفقیت ها به نام وی ثبت می شد به طوری که غیرت بازیکنان زحمات مربیان شهرستانی، مدیریت و حمایت مسئولان فدراسیون و... تحت الشعاع اسم ولاسکو کم رنگ شده بود.

مظفری در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ جهانی 2014 گفت: ملی پوشان درا ین دوره از رقابت‌ها بسیار عالی ظاهر شدند آنها تا پوئن آخر برای گرفتن ست و از دست ندادن امتیاز جنگیدند در بازی مقابل لهستان که یکی از تیم‌های مطرح جهان است، بازیکنان حریف 37 پوئن منفی را ثبت کردند  این اشتباهات فردی ناشی از جو خاص موجود در سالن و حضور 12 هزار تماشاگر در سالن بود.

وی خاطرنشان کرد: هر 7  الی 8 سال یک بار والیبال ایران شاهد ظهور بازیکنان مطرح و قدرتمندی است به عنوان مثال بعد از دوران جواد شاهسون، پرتوی ، کارگر پیشه و ... بازیکنانی چون جلوه، لاهوتی ، نبی و ... روی کار آمدند و بعد از آنها بهنام محمودی، پیمان اکبری ، ترکاشوند و ... موفقیت‌های خوبی را برای والیبال ایران به دست آوردند، درحال حاضر هم که شاهد درخشش بازیکنان کنونی تیم ملی هستیم هر چند تعداد بازیکنان قدرتمند کمتر باشد  تیم متکی به فرد می شود و هر چه تعداد نیروهای قدرتمند یک تیم بیشتر باشد کار تیمی برای کسب نتیجه حرف اول را می زند در حال حاضر شاهدیم که محمد موسی، سعید معروف، شهرام محمودی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و ... برای تیم ایران افتخار آفرینی می کنند به طور حتم در آینده هم شاهد درخشش بازیکنانی چون حامد رضایی ، جواد حسین آبادی، مرندی، معنوی‌نژاد و ... خواهیم بود.

وی تصریح کرد: وقتی در رده‌های سنی پایه کار کنیم به طور حتم این رشد و پیشرفت ادامه خواهد داشت در این میان تفکرات مربی و همت فدراسیون بی‌تأثیر نخواهد بود و 7 تا 8 سال دیگر شاهد حضور موسوی دیگری خواهیم بود.

عضو اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: اعتبار جهانی ولاسکو بسیار زیاد بود،‌ بازیکنان می‌گویند وی روی ذهن آنها تأثیر بسیار خوبی داشت و اعتماد به نفسشان را ارتقاء داده بود خریداری دستگاه سرویس زن که مربوط به سرویس‌های پرشی موجی است از مهم‌ترین علل رشد والیبال ایران در سال‌های اخیر است؛ ولاسکو به بازیکنان تیم ملی آموخت که چگونه در شرایط سخت موفق به کسب پوئن شوند.

مظفری افزود: فدراسیون تاکنون هر چه مربیان تیم‌های ملی خواسته‌اند را برایشان فراهم کرده است و این امر در ورزش ایران یک استثناءاست.

وی عوامل متعددی را در رشد والیبال ایران تأثیرگذار دانست و مهم‌ترین آنها را مدیریت قوی، برنامه‌ریزی حرفه‌ای، فعالیت مربیان ایرانی، فیزیک بسیار خوب جوانان کشورمان را عنوان کرد و افزود: از دیگر عوامل گسترده این رشد رسانه‌ها هستند آنها با پوشش خبری همه‌جانبه و گسترده خود والیبال ایران را در میان خانواده‌ها نهادینه کردند.

** کواچ خود را به ایرانیان ثابت کرد

مظفری یادآور شد: برای اینکه کواچ به عنوان گزینه نهایی سکان هدایت تیم ملی ایران را در دستان خود بگیرد، فدراسیونی‌ها با مربیان زیادی وارد مذاکره شدند خیلی خوشحالم که "برناردی" به ایران نیامد به نظرم ولاسکو اشتباه بزرگی کرد که به جای خود شاگردش را برای هدایت تیم ملی معرفی کرد او یکی از مربیان هم سطح خود را به فدراسیون پیشنهاد کرد.

وی تصریح کرد: کواچ تاکنون بسیار دقیق پیش رفته است چون درصدد بود ابتدا خود را به والیبال ایران ثابت کند وی می‌توانست در بدو ورودش دست به جوانگرایی زده و مسابقات لیگ جهانی و قهرمانی جهان را پیش‌نیاز بازی‌های آسیایی قرار دهد ولی با نگاهی کاملا حرفه‌ای این کار را نکرد به طور قطع ترکیب تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان با تغییراتی همراه خواهد بود.

مظفری گفت: پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی کره جنوبی من به المپیکی شدن والیبال ایران خوش‌بین هستم. آینده والیبال ایران بسیار درخشان است، دنیا باید از الان به والیبال ایران احترام بگذارد.

مظفری گفت: تنها نگرانی من در شرایط کنونی بحث کانون‌هاست که باید از سوی فدراسیون نظارت بیشتری روی آنها شود.

انتهای پیام/






برچسب ها: والیبال ، صعود ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاحق
۱۲:۰۴ ۱۱ تير ۱۳۹۳
سلام نمی دانم هرکه صحبت می کنداسم شاگردان خودش رامی برد شما فکر نمی کنیداین ترکیب همان ترکیب تیم ورامین است فقط دونفراضافه مشوندبه نظرم تیم ورامین به تیم ملی خیلی کمک کرده چون این چهار نفرشش ماه درکنار هم بازی می کردندنفرات تیم ورامین مثل نصر اصفهانی -شریفات چقدر موثربودندو در بازی فینال بعنوان فیکس بازی می کردند الان تیم ملی دریافت قدرتی خوب مثل تیم ورامین را نداردکه بتواند تعویض کند