تحلیلگر امور نظامی در المیادین تصریح کرد: اراده آمریکا در مقابل اقدامات تروریست‌های "داعش" در عراق بر کندی و سستی و توطئه علیه نظام این کشور استوار است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "الیاس فرحات"، تحلیلگر امور نظامی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره تحولات سیاسی و اعلام تاسیس دولت خلافت اسلامی به وسیله داعش گفت: قبل از اینکه از اعلام حکومت خلافت به وسیله داعش صحبت کنیم می خواهم به خبری از روزنامه نیویورک تایمز اشاره کنم. این روزنامه در خبر امروز خود گفته است: روسیه تعداد بیست و پنج فروند هواپیمای سوخوی به همراه کارشناسان نظامی به عراق فرستاده است. این کارشناسان عبارتند از: خلبانان، کارکنان فرودگاه و نیروهای فنی و غیره هستند. اگر خبر نیویورک تایمز درست باشد به این معنی است که سخن مالکی مبنی بر دریافت این هواپیماها و به کار گرفتن آنها در روزهای آینده علیه تروریست های داعش نیز صحیح است. این هواپیماها برای عملیات و ایجاد توازن قوا بین نیروهای ارتش و نیروهای داعش موثر خواهد بود. همچنین این هواپیماها مجهز به موشک های هوا به زمین و بمب های جدید برای تخریب مواضع تروریست های داعش در مناطق نینوا و الانبار می باشد و این امکان را به نیروهای ارتش عراق می دهد تا بر اوضاع غلبه و پیشروی کنند. این تحول نظامی بزرگی در نیروهای عراقی است. 

الیاس فرحات افزود: نیورک تایمز گفته است، روسیه با این کار  ایالات متحده را به طور ضمنی سرزنش کرده است. اما هنوز معلوم نیست که روسیه با توافق آمریکا این هواپیماها را به عراق فرستاده است یا نه. روسیه قصد داشته با این کار آمریکا را به خاطر تعلل در ارسال هواپیماهای اف شانزده و آپاچی به عراق سرزنش نماید. 

الیاس فرحات درباره اعلام تشکیل "خلافت اسلامی" به وسیله تروریست‌های داعش گفت: سئوال های زیادی مطرح است. اول اینکه موضع ایمن الظواهری و تشکل های او در سازمان القاعده که در وزیرستان و افغانستان و پاکستان پراکنده هستند در این باره چیست. موضع نیروهای جدا شده و یا وابسته به او چگونه است. آیا با این خلیفه «ابوبکر البغدادی» بیعت می کنند. آیا او را به عنوان خلیفه مسلمانان قبول دارند. 

الیاس فرحات افزود: مسئله دیگر موضع «ناصر الوحیشی»، فرمانده سازمان جهاد در جزیره العرب است. او اکنون فرمانده این نیروها در جنوب یمن است. آیا الوحیشی با ابوبکر البغدادی، خلیفه جدید مسلمانان بیعت می کند. همین سئوال در مغرب عربی نیز مطرح است. عبدالملک درودکار، فرمانده سازمان جهاد در الجزایر، مغرب و موریتانی و مالی و کشورهای شمال صحرا است. آیا او نیز با خلیفه جدید بیعت می کند.

الیاس فرحات گفت: ما شاهد نگرانی پادشاه عربستان درباره مبارزه با تروریسم هستیم. وی که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی عربستان سخن می گفت نگرانی خود را از رشد تروریسم و مخصوصا گروهک داعش اعلام کرد. عربستان امروز اقداماتی را برای مقابله با داعش در این کشور انجام داده است تا در صورت لزوم با آنها مقابله کند. وی افزود: سازمان تحقیقات خاورمیانه واشنگتن تحقیقاتی را در عربستان انجام داده است و به این نتیجه رسیده است که عربستان کشوری است که به تروریست های داعش کمک های مالی ارسال می کند. این یک نظریه است اما یک موسسه آمریکایی دیگر که به دولت آمریکا وابسته است گفت که عربستان سعودی در معرض خطر است. اما چگونه می توان این تناقضات را در عربستان توجیه کرد. چه کسانی در عربستان به داعش کمک می کنند و چه کسانی با آنها مبارزه می کند. اینها موضوعاتی است که به زودی آشکار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۳
آمریکا و اسرائیل شما که این همه از حقوق بشر دم می زنید ! تا کی می خواهید حقوق بشر را زیر پا بزارید
Iran (Islamic Republic of)
SABA
۱۴:۳۱ ۱۴ تير ۱۳۹۳
مسلمانان باید تلاش کنند که مکر مفسدان از جمله آمریکا و اسرائیل به خودشان برگردد که قطعاً بعدها شاهد آن هم خواهیم بود . انشاء الله
آخرین اخبار