معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: طبق اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد.

رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه گرد وغباری که شب گذشته فضای شهر تهران را فرا گرفت یک بار دیگر هوای تهران را در شرایط ناسالم قرار داد.


وی ادامه داد: با توجه به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا منتهی به 8 صبح امروز میانگین غلظت آلاینده مسئول، ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 190 و ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون روی عدد 186 قرار گرفت که فراتر از حد مجاز بوده است.

وی ادامه داد: پدیده گرد و غبار نشأت گرفته از بیابان‌های اطراف تهران است چرا که با گرم شدن هوا، خاک خشک شده و حالت چسبندگی خود را از دست می‌دهد و با کوچکترین وزش باد جا به جا می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به روند کاهش غلظت گرد وغبار تصریح کرد: گرد وغبار شب گذشته از ساعت 9 شب تا ساعت 1 بامداد روند افزایش داشته و پس از آن از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته شده است.


رستگاری خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی انجام شده این روند طی ساعات آینده روند کاهشی خواهد داشت اما لازم به ذکر است تا پایان روز گروههای حساس ( زنان باردار، کودکان، سالمندان و بیماران قلبی ریوی) از تردد در فضای باز خودداری کنند و سایر مردم نیز فعالیت‌های خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش ، نظارت ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۳
علی اقا نگران نباش هیچ کس کاری نمیتونه بکنه.نه واسه تهران نه واسه ابادان شما.چون اصلا اینها ماشن و دود ماشین نیست که بگیم میشه با ممنوعیت ترافیک جلوی دود رو گرفت این پدیده کاملا طبیعی و خارج از توانایی بشر است.همه اینها حرف است که میشود کاری کرد .تنها باید منتظر ماند که خدا باران بفرستدد بیابانها را خیس کند یکم رطوبت بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۹ ۱۰ تير ۱۳۹۳
سالهای ساله ما توی ابادان داریم گرد و خاک میخوریم خبری از پیگیری و نگرانی مسولین نیست
کافیه 4 روز توی تهران هوا خاک بشه تا همه بسیج بشن مشکلش حل بشه !!
اینم از حق و حقوق ما بعد از خداسال جنگیدن و تحمل عوارض جنگ در این منطقه
انصاف هم خوب چیزیه بخدا ا ا ا ا ا ا ا ا ,,,
آخرین اخبار