معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي استان آذربايجان غربي عبور از بحران در منابع آب کشور را نيازمند عزم ملي مردم و مسؤولان دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، اميرپور ديلمي گفت: نهادهاي دولتي به تنهايي قادر به عبور دادن کشور از بحران آب نيستند و اين موضوع با نگاه و عزم ملي مردم و مسؤولين ميسر خواهد شد.

ديلمي با اشاره به موقعيت جغرافيايي کشور و به تبع آن استان آذربايجان غربي اظهار داشت: با وجود اينکه آذربايجان غربي به عنوان دومين استان پر آب کشور مطرح است، هم اکنون با کمبود شديد منابع آب مواجه است.

وي افزود: در حال حاضر بحران آب در منطقه سلماس، مياندوآب، مهاباد و پايين دست شبکه اروميه محسوس تر است و کشاورزان اين مناطق به شدت با مشکل کم آبي مواجه هستند.

ديلمي با اشاره به اينکه فقدان آب، بخش کشاورزي را به شدت تحت تاثير قرار مي دهد افزود: متاسفانه 92درصد آب در بخش کشاورزي به مصرف مي رسد و اين درحالي است که راندمان آب در اين بخش بين 27 تا 33 درصد است، که رقم بسيار پاييني است.

وي بهبود روش هاي آبياري و تغيير الگوي کشت را از راهکارهاي مهم براي صرفه جويي و افزايش راندمان آب در بخش کشاورزي ذکر کرد و افزود: اميد است با اقدامات مهم و اصولي در اين زمينه مخاطرات احتمالي پيش رو از جمله خشکي درياچه اروميه به تهديدي براي بخش کشاورزي در اين منطقه تبديل نشود/س.

برچسب ها: آب ، حفاظت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.