وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه ورزش ما سیر صعودی را در پیش گرفته است و این سیر صعودی در برخی ورزش ها بیشتر و در برخی رشته ها کمتر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران محمود گودرزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص موفقیت والیبال ایران گفت: سیر ورزش والیبال بسیار صعودی و فزاینده است که به خاطر برنامه ریزی دقیق بوده و سایر رشته ها هم باید از آن الگو بگیرند.

وی راجع به فوتبال ایران گفت: انتظار ما از فوتبال بیشتر بود. چرا که ما 4 دوره در جام جهانی شرکت کردیم و در گاهی از مواقع ما سیرمان نزولی بوده و حذف ما در دوره اول باید مهندسی شود و ساختارها را مجددا بررسی کنیم.



وزیر ورزش و جوانان در خصوص ساختارهای فوتبال گفت: تغییر شیوه باشگاه داری می تواند یکی از ساختارها باشد و در ادامه مدیران، ورزشکاران و مربیان هستند. باید استعداد یابی در دستور کار قرار بگیرد که می تواند ورزش فوتبال ما را تحت تاثیرات مثبت قرار دهد. در فوتبال هم باید مثل والیبال استعدادیابی شروع شود. در والیبال این برنامه چند سال است که استعداد یابی را شروع کرده و در سال های اخیر سرعتش بیشتر شده است. به خصوص که ما نوجوانان خوبی را در والیبال تربیت کردیم که در آینده می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

گودرزی در خصوص ماندن کی روش گفت: این موضوع را فدراسیون مربوطه باید تصمیم گیری کند و ما در وزارت ورزش و جوانان به مسایل کلان رسیدگی خواهیم کرد. اما اگر من بخواهم تصمیم بگیرم کارنامه مربی در 3 سال گذشته را مورد بررسی قرار می دهم، اگر نمره قبولی گرفت در ادامه به بحث مالی می رسیم که آن هم در کل دنیا یک حد معمولی دارد و زیاد هم سخت نیست. در کل نباید دچار احساسات شویم و باید منطقی تصمیم بگیریم.



وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در بازی های جام ملت های آسیا تیم های استرالیا، کره جنوبی و ژاپن جزو مدعیان هستند و ما هم نباید زمان را از دست بدهیم که تیم ملی متضرر شود.

گودرزی در خصوص مشکلات مالی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال وضع مالی خوبی دارد ، چه از تبلیغات محیطی و حق پخش تلوزیونی و چه از 8 میلیون دلاری که از فیفا نصیبشان شده است. آنها برای تمدید قرارداد مشکل مالی نخواهند داشت و باید آنچه به فوتبال ما کمک می کند را تصمیم گیری کند.مردم هم باید به مدیران فرصت چانه زنی و گزینه یابی بدهند.

گودرزی افزود: آرامش باید به ورزش برگردد و رسانه ها باید کمک کنند. فضای ملتهب نمی تواند به ما کمک کند. در ورزش قهرمانی اگر ورزش برای همه گسترش پیدا کند میتوان به نتیجه رسید اما اگر فضا محدود و گلخانه ای بشود هیچ پشتوانه ای ورزش نخواهد داشت.



وزیر ورزش و جوانان در خصوص خصوصی سازی تیم های دولتی گفت: بر اساس تکلیف باید تا سال 93 این اتفاق بیفتد و ما این را از استقلال و پرسپولیس شروع کردیم و سپس به تیم های صنعتی می رسیم که به ظاهر خصوصی اند اما اینطور نیست. طی مکالمات اخیر از ما خواستند که استقلال و پرسپولیس را به وزارت دارایی بدهیم و ما این کار را انجام دادیم و در ادامه بنده و 2 وزیر دیگر می بایست جلسه ای برگزار کنیم و این احتمال وجود دارد که تا پایان شهریور این 2 تیم را به مشتریان پولدار واگذار کنیم. ما نمی خواهیم علاقه مندان 2 تیم را سرخورده ببینیم و باید روند خوبی را طی کنیم.



گودرزی خاطر نشان کرد: اگر تیم ملی به مرحله دوم صعود می کرد به آنها پاداش می دادیم اما در شرایط فعلی منتظر نظر فدراسیون هستیم. البته مبلغی که فیفا در نظر گرفته حتما به فوتبالیست ها می رسد. در خصوص والیبال علاوه بر تشکر از تمام عوامل این روند قطعا از آنها تقدیر خواهیم کرد.

وزیر ورزش در پایان برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی در مورد تمدید قرار کی‌روش گفت: حرف من همان است که در جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفتم. کی‌روش اگر می‌خواهد در ایران بماند باید رقم قراردادش را پایین بیاورد. ما با این قیمت او را نمی‌خواهیم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۰ تير ۱۳۹۳
در مورد خود این بابا چی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۱ ۱۰ تير ۱۳۹۳
کارشناسی این مردم در همه زمینه ها از شما و امثال شماها جلوتر و بهتر بوده است.
نه اینکه انتخاب شما اقایان با همه مسائل علمی جور در می آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۳
آقای گودرزی مردم شعوردارندواحساساتی فکرنمیکنندپس لطفابه شعورمردم توهین نکنید.
آخرین اخبار