چاوشی زادهˈ گفت: لینک با بانک عامل توسط کارشناس به منظور جلوگیری از فیشهای تکراری و یا جعلی و جلوگیری از مغایرت های بانکی در فیش و دریافت واقعی از جمله مزایای این سامانه است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

  وی با بیان اینکه مقدمات اظهار از راه دور در گمرک یزد فراهم شده است، افزود: سخت افزارهای لازم در این زمینه خریداری شده و مقدمات نرم افزاری آن آماده است.

مدیرکل گمرک استان خاطرنشان کرد: اظهار از راه دور باعث کاهش زمان تشریفات ترخیص و صرفه جویی در وقت و هزینه خدمت گیرندگان می شود و عمده ترین مزیت استفاده از این سامانه، لینک بودن آن با تمام سازمان ها و دستگاههای مرتبط و همجوار با گمرک از قبیل سازمان بنادر و دریانوردی برای کنترل، مانیفست، و ثبت سفارش وسامانه مجوزهای سایر سازمانها از قبیل استاندارد و قرنطینه است.

مدیر کل گمرک استان یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این سامانه هر یک از صاحبان کالا، می توانند تمام اسناد ومدارک ضمیمه اظهارنامه را بعد از اسکن در سامانه مذکور بارگذاری کرده و بدون حضور فیزیکی در گمرک، از روند پیشرفت فرایند ترخیص کالای خود مطلع و از مراحل تشریفات قانونی هر یک از اظهارنامه های گمرکی خود آگاه شوند و فقط یک بار برای ترخیص کالای خود به گمرک مراجعه کنند.

وی یاد آورشد: این طرح باهدف تسهیل و روان سازی، افزایش سرعت ترخیص کالا از گمرک و همچنین کاهش مشکلات مراجعان از سوی دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک راه اندازی شده است. /س

برچسب ها: سامانه ، شناسه ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.