مدیرکل طراحی شبکه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از پوشش 6/83 درصدی جمعیت کشور به 20 شبکه دیجیتال با بالاترین کیفیت و استاندارد خبر داد.

ˈمحمدرضا سلیمیانˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: در سال های گذشته سازمان صدا و سیما با تغییر رویکرد به دنبال بهینه سازی کیفیت فنی برنامه های تلویزیونی بوده است.

وی گفت: هم اینک و در گام نخست در حال اجرایی کردن پوشش 90 درصدی جمعیت کشور به 20 شبکه دیجیتالی هستیم که در گام دوم و با شناسایی مناطق به 95 درصد افزایش خواهد یافت.

سلیمیان افزود: این مهم در مرحله دوم شامل مراکز بخش و نقاط جمعیتی مطابق فایل مرکز آمار و مناطق بالای سه هزار نفر جمعیت دائم (نه فصلی، ییلاقی و قشلاقی) می شود که در صورت تامین اعتبار 2 هزار ایستگاه دیگر به آن اضافه می شود.

وی تصریح کرد: در این راستا موضوع اصلی شناسایی نقاط و تامین اعتبارات است که پس از آن برنامه ریزی، خرید تجهیزات و نصب آنها امکانپذیر می شود.

مدیرکل طراحی شبکه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هم اینک درصد پوشش در استان های تهران، مازندران، قم، البرز و سمنان بیش از 95 درصد است و طراحی ها و برنامه ریزی ها به گونه ای است که پوشش در هیچ استانی کمتر از 75 درصد نیست./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.