به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، سید علی اسد در پانزدهمین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: این اداره کل با شروع فصل تابستان عملیات راهداری و ایمنسازی محورهای خود را با شتاب و تسریع در عملیات اجرایی در دست اجرا داشته است.
وی افزود: این عملیات شامل اجرای روکش آسفالت، خطکشی، نصب جداکننده ها و نصب انواع تابلوهای هشداردهنده، انتظامی و اطلاعاتی در سطح کلیه محورهای اصلی، فرعی و روستایی است.
اسد با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات این کمیته افزود: با توجه به آمار موجود و اوضاع نگران کننده درباره سوانح رانندگی و تبعات مختلف اجتماعی و اقتصادی این موضوع در جامعه انتظار میرود همه مسوولان در این امر یاری رسان اداره کل راه و شهرسازی باشند.
علی نبیان، معاون امور عمرانی استاندار مازندران با قدردانی از زحمات دست اندرکاران بخش حمل و نقل بهویژه راهداران پر تلاش، مشارکت کارشناسانه و اتخاذ تصمیم و راهکارهای مناسب را گامی مثبت برای کاهش تصادفات دانست.
وی بر استاندارد سازی راههای استان تاکید و عنوان کرد: علاوه بر استانداردسازی راهها باید به مقوله استانداردسازی خودروها و نظارت بر مراکز معاینه فنی نیز نگاه ویژه شود.
نبییان، پیاده کردن روشهای صحیح و مناسب مدیریتی، اطلاعرسانی و تبلیغات از طریق رسانهها را از برنامههای مهم برای کاهش سوانح رانندگی دانست.
معاون استاندار، با اعلام تشکیل تیمی متشکل از کارشناسان سازمان راهداری، اداره کل راه و شهرسازی و مشاوران برای بازنگری تمام سرعت گیرهای استان عنوان کرد: نصب یا ایجاد هرگونه دستانداز و برآمدگی با ضخامت بالای یک اینچ یا 2.5 سانتیمتر بر روی سواره رو مغایر با کنوانسیون بینالمللی عبور و مرور است.
وی بیان کرد: تامین ایمنی در جادههای مازندران نیاز به تعامل و همدلی تمام دستگاههای اجرایی دارد از این رو باید تمامی دستگاهها نسبت به شرح وظایف ابلاغی خود احساس مسئولیت جدی کنند./س