رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از کاهش سه تا شش درجه ای دمای هوای استان از امروز دوشنبه خبر داد.

 

ˈ احمد اسدی ˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی ، هوای مازندران در روز جاری ابری ، همراه با وزش باد و بارندگی پیش بینی می شود که بارش باران در مناطق غربی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی افزود : با توجه به توفانی بودن دریا در روز جاری ، به مسافران و مجاوران نیز هشدار داده می شود تا از شنا کردن و قایقرانی در آب های دریای مازندران خودداری کنند.

اسدی وضعیت هوای مازندران در روز سه شنبه را هم ناپایدار توصیف کرد و گفت : از ساعت 10 صبح روز سه شنبه هوای استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران خواهد بود که از اواخر روز ناپایداری های جوی کاهش خواهد یافت.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران ، وضعیت هوای مازندران را در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و گاهی با افزایش ابر پیش بینی کرد.

وی گفت : با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در روزهای دوشنبه و سه شنبه ، شهروندان و مسافران از اقامت در حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

اسدی همچنین از ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها خواست تا هنگام بارندگی در مکان های امن و مناسب پناه بگیرند.

وی از دامداران و کوهنوردانی که قصد عزیمت به مناطق کوهستانی را دارند هم خواست تا برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی ناشی از وقوع آذرخش ، نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهند.

اسدی کمینه دمای هوای امروز ساری را 25 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی کرد./س


برچسب ها: دما ، هوا ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.