غنیمی‌فر گفت: صنعت نساجی بر خلاف آنچه که در کشور صنعت کم رونق تصور می‌شود در کشور نهاینه شده و فقط باید با مافیای واردات برخورد شود.

هادی غنیمی‌فر، رییس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگار ان اظهار داشت:‌ صنعت نساجی بر خلاف آنچه که در کشور صنعت کم رونق تصور می‌شود در کشور نهادینه شده و فقط باید با مافیای واردات برخورد شود.
 
وی در ادامه افزود: از 15 سال پیش با واردات محصولاتی چون پارچه و لباس از چین، کارخانه‌های نساجی را به تعطیلی کشاندند و این صنعتی که 40 سال پیش صادر می‌شد، در حال حاضر واردات دامن‌گیر آن شده است.
 
غنیمی با بیان این که حمایت صندوق توسعه ملی از این صنعت زمانی لازم است که واردات کاهش یابد، گفت: اول باید درد صنعت که واردات است رفع شود بعد صندوق توسعه ملی از آن حمایت کند.
 
رییس  اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی با اشاره به اینکه طرح‌ها باید توجیح اقتصادی در این صنعت داشته باشند، اضافه کرد: کشوری مانند چین که دارای جمعیت میلیاردی است، اگر بخواهیم با آن رقابت کنیم، باید کیفیت محصولات را بالا ببریم تا بتوانیم با این کشور و کشورهای دیگر در این حوزه رقابت کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 
انتهای پیام /  

برچسب ها: صنعت ، نساجی ، تولید ، رشد ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار