اسحاق جهانگیری ؛ معاون اول رییس جمهوری روز گذشته در دستورالعملی خواستار مقابله و برخورد جدی سه وزارتخانه با پدیده زمین خواری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، معاون اول رییس جمهوری در این آیین نامه که در سه بند به وزرای جهاد کشاورزی ، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده تاکید کرده است هر دستگاه، گروهی را مامور کند تا تمام قراردادهای اراضی ملی و دولتی واگذار شده ، مورد رسیدگی قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به این بخشنامه بر ضرورت مقابله با پدیده زیانبار زمین خواری در این استان تاکید کرد.

محمد علی نجفی گفت: این بخشنامه مبارزه علیه پدیده زمین خواری را شتاب بیشتری می بخشد.

وی خطاب به فرمانداران و شهرداران مناطق مختلف این استان افزود: در راستای ابلاغ آیین نامه معاون اول رییس جمهوری ، لازم است نظارت دقیق تر بر تغییر کاربری زمین ها و سودجویی متخلفان در خرید اراضی کشاورزی و ساخت وسازهای غیرمجاز داشته باشیم.

استاندار گیلان یادآور شد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان مسوولیت یافته است تا در رایزنی با مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط ، با جدیت ، موضوع مقابله با پدیده زمین خواری را پیگیری کند.

نجفی، گیلان را پایگاه تولید مرغوب ترین محصولات کشور اعلام کرد و اظهار داشت : تمامی مسوولان به ویژه فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران باید به پدیده زمین خواری حساس باشند تا زمین های با ارزش کشاورزی برای ساخت و سازهای بیمورد، مورد دخل و تصرف ویلاسازان قرار نگیرد .



 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.