روح الله جعفری کارگردان تئاتر گفت: بودجه‌ اختصاص یافته به سخت افزارهای لازم برای ایجاد سالن‌های تئاتری نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

روح الله جعفری کارگردان نمایش "من جوری ممکنه یه پرنده باشم" با اشاره به کاهش 20 درصدی بودجه‌ی اختصاص یافته به سالن‌های تئاتری نسبت به سال قبل در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به خیل عظیم علاقمندان آثار نمایشی در این زمینه هر چقدر سرمایه گذاری چه به صورت دولتی و چه به صورت غیر دولتی انجام شود، بازهم لازم است تا برای ایجاد سالن‌های مناسب و کاربردی تمامی ارگان‌های دولتی و خصوصی وارد میدان شوند تا این کمبود جبران شود.

وی افزود: بودجه اختصاص یافته به سالن‌های تئاتری با توجه به آنچه منابع و آمار نشان می‌دهد 20 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گذشت 30 سال از عمر انقلاب هنوز هنر نتوانسته سیر منطقی خود را پیداکند.

جعفری با اشاره به دستمزد فوتبالیست‌های ملی و مقایسه اجمالی آن با بودجه‌ی فرهنگ و هنر تصریح کرد: اگر در این حوزه مقایسه‌ایی اجمالی با دستمزد فوتبالیست‌های ملی که در لیگ برتر بازی می‌کنند، بیاندازیم متوجه خواهیم شد که بودجه‌ حوزه‌ فرهنگ و هنر کمتر از نصف قیمت فوتبالیست‌های یک تیم است و این یعنی فاجعه برای ما که داعیه‌ی فرهنگ و انتشار آن را یدک می‌کشیم.

کارگردان نمایش "تماشاچی محکوم به اعدام" با اشاره به استفاده از متخصصان در این حوزه اظهار داشت: باید از متخصصان این حوزه به علاوه معمارانی که در حوزه تخصصی خود خبره هستند استفاده کرد، اگر این دو ضلع در ساخت و ساز سخت افزارها در کنار هم قرار گیرند ثمره‌اش را خانواده هنر و طبیعتا همه خواهند برد.

جعفری با اشاره به خصوصیات یک سالن مناسب برای اجرای تئاتر تصریح کرد: یک سالن تئاتر علاوه بر سن نمایش باید از استانداردهای نمایشی برخوردار باشد از جمله باید طول عرض و ارتفاع سالن و نیز ابزارهای به کار برده در صحنه و امکانات نوری امکانات صدا و تصویر استاندارد باشند.

وی افزود: تهویه، صندلی‌های سالن و زیباسازی آن برای جذب مخاطب در حد قابل قبول باشد و نیز علاوه بر پارکینگ از کتابفروشی، کافی شاپ و کافی نت، رستوران و فضاهای آموزشی و فرهنگی و گالری های چند منظوره برای جذب مخاطب (به صورت عام و خاص) برخوردار باشد.

این کارگردان تئاتر درباره روی کارآمدن دولت جدید و تأثیر آن بر تئاتر به خصوص در کیفیت سالن ها بیان کرد: سرمایه گذاری زمان بد است و با یک سال و چند روز که از عمر دولت یازدهم می گذرد نمی توان انتظار معجزه در این حوزه را داشت.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری در این حوزه باید به صورت تخصصی و همراه با بودجه لازم و در تماس با دستگاه های دولتی و ترغیب بخش خصوصی صورت پذیرد.

این کارگردان خاطر نشان کرد: ما احتیاج به زمان داریم و با گذشت زمان شاهد آن خواهیم بود که این کمبود برطرف شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: کارگردان ، مناسب ، سالن ، تئاتر ، نزول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار