روزنامه نیویورک تایمز نوشت روسیه با جنگنده و بالگرد به عراق در جنگ با داعش کمک می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "رود نوردلند" نوشت: مقامات دولت عراق روز یکشنبه گفتند مشاوران روسی برای کمک به ارتش این کشور در استفاده از دوازده جنگنده جدید روسی در جنگ با داعش وارد این کشور شده اند. این اقدام روسیه دستکم سرزنشی ضمنی برای آمریکا است که عراقی ها معتقدند در ارسال هواپیماهای اف شانزده و بالگردهای جنگی خود به عراق بسیار کند عمل کرده است.

ژنرال انور امین، فرمانده نیروی هوایی عراق با اشاره به پنج فروند هواپیمای اس یو-25 که شنبه شب با هواپیماهای باری روسیه به عراق ارسال شدند و دو فروند دیگر نیز قرار بوده است اواخر روز یکشنبه به این کشور منتقل شوند گفت: در سه یا چهار روز آینده، این هواپیماها در جنگ بر ضد داعش مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

گروه اطلاعاتی SITE اعلام کرد داعش روز یکشنبه یک پیام صوتی 34 دقیقه ای از ابو محمد عدنانی، سخنگوی رسمی این گروه منتشر کردند. وی در این پیام ادعا کرده است ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه خلیفه جهان است.

ژنرال امین، فرمانده نیروهای هوایی عراق گفت کارشناسان نظامی روسیه برای به راه انداختن جنگنده های جدید اس یو-25 وارد عراق شده اند اما مدت کوتاهی در این کشور می مانند. وی افزود پنج هواپیمای دیگر تا دوشنبه وارد عراق می شوند.

هفته گذشته، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دستور ورود سیصد مشاور نظامی آمریکایی به عراق را صادر کرد.

همچنین گفته شده است دستکم سه تیم از نیروهای ویژه آمریکا در روزهای اخیر به شمال بغداد اعزام شده اند، آنها مسئول بررسی وضع و احتیاجات نیروهای عراقی هستند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد هواپیماهای جدید روسی قدرت و قابلیت نیروی هوایی عراق را برای حذف تروریسم افزایش خواهد داد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار