مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: تحصیل دانشجویان معلول استان اردبیل به دنبال تفاهم نامه منعقد شده بین بهزیستی و دانشگاه های استان اردبیل رایگان می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رویا احمدیان در جلسه ستاد تسهیل خدمات معلولان در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه های مختلف به این امر تن داده اند و 100درصد هزینه  شهریه داشنجویان معلول را مورد بخشش قرار داده و در این زمینه جامعه معلولان را که از توان فعالیت کمتری برخوردار هستند در امر تحصیل یاری می کنند.

وی گفت: در کنار آن توانمند سازی معلولان با تقویت فعالیت های اشتغال زا و تولیدی مد نظر است که ما آموزش های تربیتی در حوزه خانواده مناسب سازی محیط زندگی و اشتغال زایی از طریق وام های بلاعوض و طولانی مدت را ارائه کرده و در این زمینه معلولان را به توانمندی واقعی سوق می دهند.

احمدیان فعالیت مراکز روزانه و شبانه ارائه کننده خدمات به معلولان،سالمندان و بیماران روانی مزمن را از دیگر روانی مزمن را فعالیت های بهزیستی بیان کرد و گفت: توانمند سازی معلولان اولویت جدی بهزیستی است و در این زمینه کارهای موثری در تامین مسکن، اشغال و توسعه برنامه های آموزشی انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل طرح مراقبت در منزل را ویژه معلولان از اقدامات موثر بیان کرد و گفت: برای بیش از 150 معلول جسمی-حرکتی و ضایعه نخایی در یک سال گذشته هزینه حق پرستاری پرداخت شده است.

احمدیان گفت:علاوه بر اقدامات موثر اشتغال زایی و تحصیلی برای معلولان،پرداخت کمک هزینه درمانی آن ها به همراه پوشش بیمه تکمیلی مورد توجه قرار گرفته و با حمایت 3 هیئت ورزشی و 11 انجمن غیر دولتی سعی می شود جامعه معلولان مورد حمایت جدی قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با قدردانی از شورای شهر و شهرداری از توانمند سازی معلولان و بهسازی معابر برای تردد روزانه آن ها افزود: ستادی در این زمینه تشکیل شده است تا با نظارت های دقیق بر ساخت و سازها نواقصات مورد نظر را برطرف و نسبت به اصلاح برخی از فرآیند نامناسب در این ارتباط حرکت موثر و کارآمد انجام شود.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: اردبیل ، تحصیل ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.