نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستمداران و تئوری‌پردازان دنیا هرچند به طور وارونه به دنبال منعکس کردن مسائل هستند، ولی در نشست‌های پشت پرده خود به صلح‌آمیزبودن انرژی هسته‌ای ایران اذعان می‌کنند.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، با اشاره به سالروز مقابله با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، اظهار داشت: صلح‌آمیز و بشردوستانه بودن فعالیت‌های علمی و هسته‌ای در کشورمان به معنای واقعی تحقق یافته است.

وی افزود: عده‌ای از سیاستمداران و تئوری‌پردازان هرچند به طور وارونه به دنبال منعکس کردن مسائل هستند، ولی در نشست‌های پشت پرده خود به این موضوع اذعان می‌کنند.

وی عمل به منویات مقام معظم رهبری را در همه زمینه‌ها مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ایشان در ارتباط با حرمت ساخت بمب هسته‌ای فتوایی داشته‌اند، که این موضوع را دانشمندان و پژوهشگران مورد توجه قرار داده‌اند.

فتاحی با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ وقت حمله و کشورگشایی در مورد کشورمان به ثبت نرسیده است، ادامه داد: در دکترین ایران اسلامی جنگ و تجاوز مسلحانه جایی نداشته است، ولی از تمامیت ارضی و موجودیت جغرافیایی کشورمان با همه قوا دفاع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در صورت بروز مخاصمات علیه کشور از جمله در هشت سال جنگ تحمیلی، طبق قوانین بین‌المللی و در چارچوب منشور از کشورمان دفاع کرده و از سلاح‌های کشتار جمعی به هیچ عنوان استفاده نکرده‌ایم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به تشکیل جلسات تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: اعضای این تیم افراد مجرب، متعهد و متخصص بوده و از مواضع بر حق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوتاه نمی‌آیند.

وی اضافه کرد: اعضای تیم مذاکره‌ کننده ابعاد فعالیت کشورمان را به طور روشن با هدف روشنگری تبیین می‌کنند/س.

برچسب ها: هسته ، ارومیه ، دانشمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.