مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با بیان اینکه برداشت بدی در مورد بخشنامه حجاب در دانشگاه‌ آزاد صورت گرفته است، گفت: نگاه فرهنگی و اجتماعی به مقوله حجاب می‌تواند بازخورد و نتیجه موثرتری داشته باشد.

علی قدمیاری مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه پیرامون بخش‌نامه حراست دانشگاه آزاد چند نکته نظر وجود دارد، اظهارداشت: دانشگاه‌ آزاد به خصوص در دوره مدیریت جدید درباره بخش‌های فرهنگی اهتمام ویژه‌ای دارد و برای اینکار زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری کارشناسانه‌ای را ایجاد کرده است.

وی افزود: در این زمینه شورای راهبردی فرهنگی، متشکل از شخصیت‌های حوزوی‌، دانشگاهی، خانم‌ها، نماینده‌های مجلس و سایر اعضای فرهنگی که حتی برخی اعضای راهبردی فرهنگی آن از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی هستند، تشکیل شده است.

قدمیاری با بیان اینکه این شورا عالی‌ترین مرجع در دانشگاه آزاد است که در سطوح پایین‌تر، نمایندگی آن در شهرستان‌ها هم تشکیل شده است، گفت: این شورا با کار کارشناسی، فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را سیاست‌دهی و ساماندهی می‌کند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با بیان اینکه تشکیل شورای راهبردی بانوان فرهیخته از دیگر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه است، تصریح کرد: این شورا به طور ویژه و با توجه به اینکه نیمی از دانشجویان و بخش عمده‌ای از کارمندان دانشگاه آزاد بانوان هستند، برنامه‌هایی که در مورد بانوان است را مورد بررسی مضاعف قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه این مسائل نشان می‌دهد که رئیس دانشگاه آزاد اهتمام ویژه‌ای در بخش فرهنگی اجتماعی دارد، بیان داشت: در ارتباط با طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده، از جمله مقوله حجاب، مطمئنا بحث به صورت کارشناسانه‌ و مطالعاتی پیش رفته و ضمن آن نظرسنجی‌هایی صورت می‌گیرد و در مورد آن به صورت علمی تصمیم‌گیری می‌شود.

قدمیاری با بیان اینکه بخشنامه حراست جای هیچگونه انتقادی ندارد، اظهارداشت: ما اعتقاد داریم که این بخشنامه مورد دقت قرار نگرفته و برداشت بدی در مورد آن صورت گرفته است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه شخص رئیس حراست دانشگاه آزاد خود از فرزند شاهد است و بیشترین پایبندی را در مورد مسئله حجاب دارد، اضافه کرد: نکته‌ای که در این بین وجود دارد برداشت‌های سطحی و سلیقه‌ای و خارج از ضابطه و قانون در مورد مسئله حجاب در حراست‌هاست که نه تنها در گذشته نتیجه‌ای نداشته است، بلکه موجب نارضایتی و برخوردهای افراطی دانشجویان و اساتید نیز می‌شده که به دور از کرامت انسانی است.

قدمیاری تاکید کرد: با توجه به کارکرد حراست‌ در دانشگاه، ‌احساس ما این است که نگاه فرهنگی و اجتماعی به مقوله حجاب می‌تواند بازخورد و نتیجه موثرتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان حوزه تشکل‌ها فیدبک را در حوزه دانشجویان، خانم‌ها و اساتید داریم، گفت:  عملکرد دوره‌های گذشته بیشتر باعث نارضایتی و کاهش رعایت حجاب بوده که این امر بعد از بخشنامه حجاب، حس بهتری را برای دانشجویان و اساتید داشته تا جایی که خودشان می‌خواهند در این طرح فرهنگی مشارکت داشته باشند تا بیشتر به فرهنگ سازی حجاب در دانشگاه کمک کنند.

قدمیاری با بیان اینکه حجاب جزو مقولات مهم در شریعت و اولویت‌های مهم دانشگاه آزاد است، تصریح کرد: متاسفانه دوستانی که در این چندسال باید خودشان عرصه‌های فرهنگی را راهبری می‌کردند و ابزارهای بیشماری را نیز در اختیار داشتند، به جای پاسخگویی مطالبه‌گر شده‌اند.

مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه فرهیختگان باید در جامعه پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: وضعیت حجاب در دانشگاه‌ آزاد وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر مکان‌های عمومی دارد و اگر امروز به چنین وضعیتی از حجاب در جامعه رسیده‌ایم باید ریشه آن را در عملکرد کسانی دانست که داعیه‌دار فرهنگ‌سازی بوده‌اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار