الرای نوشت سیاست آمریکا بر پایه ویران کردن سوریه و عراق قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الرای چاپ کویت در مقاله ای به قلم "خیرالله خیرالله" نوشت: دستکم به یک دلیل، بعید است که بهبودی در اوضاع عراق رخ دهد. آن دلیل این است که کشور فروپاشیده است و دیگر کسی نیست که بتواند آن را جمع کند. 

نویسنده ادامه داده است: هر کس که بتواند تجربه‌های عراق را طی یازده سال گذشته به یادآورد، خواهد فهمید که مسئله ثابت در هر دوره ای که عراق سپری کرده است به وجود ابهام در سیاست های آمریکا مربوط است. در اینجا سوالی مطرح می‌شود: چرا آمریکا اصرار داشت که عراق به این شیوه اشغال شود؟ هیچ کس نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد. همه می‌دانند که اصرار برای رها شدن از نظام بعث، بدون یک برنامه ریزی دقیق، نردیکترین راه برای ایجاد هرج و مرج بود. 

جرج بوش پسر رفت و باراک اوباما آمد، اما آنچه تغییر نکرد، نادانی آمریکا نسبت به عراق و نتایجی بود که تصمیم های خطرناک ممکن بود در پی داشته باشد. تصمیم هایی که در راس آنها حضور ایران در جنگ عراق و انحلال ارتش این کشور قرار داشت. 

آمریکایی ها در نهایت چه می‌خواهند؟ تاکنون ثابت شده است که آنها به حرف هیچ کس گوش نمی‌کنند، اگر می‌خواستند اینگونه باشند، به توصیه های ژاک شیراک، رئیس جمهور اسبق فرانسه، گوش می‌کردند که درباره عملیات نظامی در عراق ملاحظاتی داشت. 

نویسنده ادامه داده است: سیاست های آمریکا در سوریه و عراق، فقط به فروپاشی این دو کشور منجر می‌شود. 

در پایان این مقاله آمده است: به نظر می‌‌آید، تمایل به ویران عراق و سوریه، تنها موضوع ثابت در سیاست آمریکاست؛ آمریکایی که در حال حاضر فقط به خلاص شدن از دست نوری مالکی، تمایل نشان می‌دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار