کارشناسان برای کمک به مصدومان سوانح جدیدترین تجهیزات و مواد در علم پزشکی اورژانس و تروما را رونما‌یی کرده‌اند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان لیستی از جدیدترین ابزارهای اورژانس در جهان رونمایی‌ کرده‌اند که می‌تواند جان افراد حادثه‌ دیده فراوانی را نجات دهد.


 
گفتنی است از جمله جدیدترین دستگاه‌های عملیات اورژانس که حتی در مناطق جنگی می‌تواند مورد استفاده پزشکان برای نجات جان مجروحان قرار بگیرد یک شریان بند بادی است که در عرض 25 ثانیه باد شده و مانع از دست خون توسط فرد مجروح می‌شود.


 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله مشخصات و ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه، سبک بودن، وزن معادل 45 صدم کیلو گرم و همینطور قابلیت استفاده از آن به سهولت در مناطق جنگی است.


 
کارشناسان علوم پزشکی یکی از مشکلات اساسی در مناطق جنگی و یا سایر مناطق حادثه دید را از دست دادن خون زیاد توسط افراد می‌دانند که با روش‌های سنتی نمی‌توان مانع از دست رفتن سریع خون شد.


 
در اوایل سال 2014 نیز هلیکوپترهای ویژه برای نجات جان سربازان سانحه دیده توسط برخی کشورها ساخته شده است.


 
کارشناسان همچنین با استفاده از پرینتر‌های سه بعدی و همینطور فناوری هوش مصنوعی و علم ‌روبوتیک سعی در برطرف کردن معلولیت‌های ناشی از صدمات جنگی دارند.
 
کارشناسان همچنین نوعی خوراکی تولید کرده‌اند که تمامی مواد مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و می‌تواند به عنوان یک خوراکی برای مصدومین سوانح به کار رود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار