مدیرعامل موسسه بین‌المللی سفیران صلح عنوان کرد: ما به تشکیل کنفدراسیون دائم و پایدار صلح جهانی می‌اندیشیم و این موسسه برای اولین بار قرار است دست به این کار بزند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در نشست هنرمندان حامی و مدافع صلح روز گذشته با حضور محمد شریفی دستیار مشاور رییس جمهور و سخنرانان جواد محمدی، سردار شریف مدیرعامل سازمان مسکن یادگاران اندیشه، ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین‌المللی سفیران صلح امین دارابی مدیر اجرایی کانون خدمات رفاهی هنرمندان و هنرمندان: شهرزاد کمال زاده،‌سولماز آقمقانی، شهرزاد عبدالمجید، اکرم محمدی، رجب بهلولی، سیامک اشعریون، کوروش سلیمانی، مریم کاظمی، یوسف مرادیان، مانی کسرائیان، محمد شیری، فرشید زارعی، گیتی معینی، عزت‌الله رمضانی‌فر، خسرو احمدی و خوانندگان: مهدیار معصومی، محمد جلالی، شهرام مبین برگزار شد. همچنین ژوبین قادری یادگار هنرمند مرحوم ایرج قادری نیز در جلسه حضور داشت.
 
مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. سپس جواد محمدی برای سخنرانی دعوت شد.
 
محمدی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در سوریه و عراق با بیان تاریخچه‌ای از سرچشمه اقدامات داعش گفت: این اقدامات خشونت بار و وحشیگرانه، از سال 2009 و 2010 با اقدامات القاعده آغاز شده در این چند روز یازده گروه که از القاعده، داعش، بعثی‌ها و سایر فرقه‌هاو گروه‌ها تشکیل شده‌اند شهرهای عراق را به تصرف درآوردند و خشونت و قتل و غارت را به نهایت خود رساندند.
 
وی در ادامه افزود: هدف تشکیل دولت اسلامی عراق با افزوده شدن شام و فعالیت‌های داعش از القاعده سرچشمه می‌گیرد و کردهای عراق به دنبال تجزیه عراق هستند.
 
ما در تمام جهان مخالف خشونت و درگیری و قتل هستیم و این اتفاقات در عراق موجب تاسف است.
 
پس از سخنرانی جواد محمدی از مهدیار معصومی خواننده جوان دعوت شد تا قطعه مورد نظر را اجرا کند.
 
پس از پخش موسیقی، امین دارابی دبیر اجرایی همایش و کانون خدمات رفاهی هنرمندان در سخنرانی خود گفت: همیشه وقتی هنرمندان عزیز کشورمان را در جایی می‌بینیم، لذت می‌بریم و همنشینی و هم صحبتی با هنرمندان موجب لذت است.
 
وی افزود: من نمی‌توانم در معرفی هنرمندان حق مطلب را ادا کنم هدف از این گردهمایی این بوده که نشان دهیم و اعلام کنیم دغدغه ما هنرمندان همیشه صلح و دوستی بوده است چه در ابعاد کوچک گروه دوستان، چه در شهر و چه در کشور وحتی در جهان، مخصوصا هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون که همیشه سعی دارند هر چه قدر هم غمگین و آزرده خاطرباشند با مردم با روی باز و گشاده روبه‌رو شوند.
 
دبیر اجرایی همایش و کانون خدمات رفاهی هنرمندان  اظهار داشت: من هم هنرمند هستم و هم هنردوست نمی‌توان گفت که فقط هنرمندان، هنر را دوست دارند تمام این عزیزانی که در این نشست دور هم جمع شده‌اند هنردوستند و هنرمند و هنردوست روحیه صلح طلبی دارد.
 
دارابی همچنین بیان کرد: قتل و غارت و خشونت در هر جای دنیا موجب مکدر شدن خاطر هنرمند می‌شود چه هنرمند وطنی چه هنرمند بین‌المللی؛ هنرمند روحیه حساس و دوستی‌طلب دارد و از همین جا باید عنوان کنم هنرمندان باید در اقدام و حرکت دسته جمعی خود، با محکوم کردن هر گونه خشونت بار غم ستمدیده را کاهش دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این جا باید یادآور شم که کانون خدمات رفاهی هنرمندان هم دغدغه هنرمندان را دارد کانون خدمات رفاهی، با مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان آشناست و رنج آنها را درک می‌کند.
 
دارابی افزود: عزیزانی داشتیم که به دلیل هزینه‌های هنگفت درمان و به دلیل نداشتن بیمه جان خود را از دست داده‌اند، آیدین عزیزی مدیرعامل کانون خدمات رفاهی هنرمندان، اقداماتی را در مورد بیمه کردن هنرمندان و تسهیلات و امکانات رفاهی برای ایجاد آرامش در هنرمندان انجام می‌دهد و پیگیری‌های وی که دلسوزانه برای هنرمندان انجام می‌شود، در حال جواب گرفتن است.
 
وی پس از قرائت بیانیه کانون خدمات رفاهی هنرمندان در حمایت از جمعیت هنرمند کشور و محکوم کردن اقدامات تروریسم گفت: از شما درخواست داریم ما را حمایت کنید، ما گام‌های اول را برمی‌داریم قله‌های رفیع هدف ماست و نیازمند یاری شما با دستان پرمهر و گرمتان هستیم تا با یاری خداوند و شما به اهدافمان برسیم.
 
پس از سخنرانی دارابی، مجری برنامه، معصومه عابدینی حضار را به تماشای کلیپ قطعه "وطنم" با اجرای سالار عقیلی دعوت کرد پس از کلیپ "وطنم" ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین‌المللی سفیران صلح برای سخنرانی دعوت شد.
 
صنوبر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و خوشامدگویی به حضار و هنرمندان حاضر در سالن گفت: محور فعالیت موسسه بین‌المللی سفیران صلح در چهار حوزه "ایدز، تروریسم، مواد مخدر و افراطی‌گری" است. ما در حال حاضر 80 هزار عضو و در 30 کشور نمایندگی و شعبه داریم.
 
وی در ادامه افزود: همکاری‌ها با این موسسه خوب بوده و ما حتی در اکثر شهرستانهای کشور نمایندگی داریم.
 
صنوبر همچنین عنوان کرد: در سال 78 و 77 به عنوان تنها نهادی که مجوز راه‌یابی به زندانهای کشور را داشت وارد زندانها شدیم. با اطبا و پزشکان موسسه که در طب سنتی مهارت دارند و موفق به ترک دادن دو هزار معتاد به مواد مخدر شدیم که رقم قابل توجهی است و موجب خشنودی است.
 
مدیرعامل موسسه سفیران صلح خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل وزارت خارجه با ما تعامل و همکاری مناسبی نداشت، ظرفیت‌ها و فرصت‌یابی و استعدادهایی به خاطر این نبود همکاری که می‌توانست منجر به اقدامات مثبت شود، انجام نشد.
 
وی با ارائه پیشنهادی برای همایش هنرمندان حامی صلح گفت: پیشنهاد من تشکیل کنفدراسیون دائم و پایدار از صلح جهانی است که تاکنون تشکیل نشده و با یاری و کمک دوستان دغدغه‌مند موفق به تشکیل آن خواهیم شد.
 
وی همچنین از تشکیل اجلاس بین‌المللی صلح خبر داد و گفت: دو ماه دیگر قرار است این اجلاس تشکیل شود که موسسه سفیران صلح نیز در آن شرکت دارد و باید یادآور شوم که ما با انیستیتوی جهانی صلح هم تعامل و ارتباط داریم که جای شکرگزاری دارد.
 
صنوبر در پایان سخنرانی خود گفت: صلح یعنی احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن و من در همین جا از تمام دوستان و عزیزانی که در این زمینه با ما همکاری داشتند تشکر می‌کنم در هر کار و فعالیتی مسلما مشکلاتی هست اما یک دست صدا ندارد و با اتحاد و همدلی مشکلات برطرف می‌شود.
 
پس از سخنرانی صنوبر، از زهره زمانی دعوت شد تا شعر خود را برای حضار قرائت کند، پس از شعرخوانی زمانی، کلیپ ویدیویی "ای ایران" با همخوانی هنرمندان و بازیگران تلویزیون و سینما و پخش فیلم‌های قدیمی سینما تا زمان حاضر برای حضار پخش شد.
 
پس از پخش کلیپ، مجری برنامه با تشکر ویژه از مهندس افشین فکوری که دبیر هنری کانون خدمات رفاهی هنرمندان است از شهرام مبین (خواننده) دعوت کرد تا برای اجرا بر روی صحنه بیاید.
 
مبین پس از اجرای دو قطعه که با استقبال حضار روبه‌رو شد.
 
شاهنامه خوانی یک دختر نوجوان که لقب سیندخت را گرفته است برنامه بعدی همایش بود.
 
پس از شاهنامه خوانی، از سردار شریف مدیرعامل مسکن یادگاران اندیشه دعوت شد تا برای سخنرانی به روی سن بیاید.
 
وی با برشمردن خدمات و اقدامات رفاهی این موسسه که برای هنرمندان در نظر گرفته شده گفت: این شرکت تعاونی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و من از تمامی حضار که به منظور حمایت از صلح و دوستی جمع شده‌اند تشکر می‌کنم.
 
طی همکاری و توافق با عزیزی مدیرعامل کانون، در منطقه 22 (چیتگر) یک قطعه زمین را که قرار است برج هنرمندان در آن احداث شود با وام و تسهیلات ویژه به هنرمندان واگذار می‌کنیم.
 
پس از سخنرانی سردار شریف از محمد جلالی دعوت شد تا قطعه مورد نظر را اجرا کند محمد جلالی دو قطعه اجرا کرد که دومی به صورت زنده بود و در مورد کشور ایران سروده شده بود.
 
پس از محمد جلالی ازسید علیرضا حسینی مدیر سایت زلال نیوز دعوت شد که وی نیز با محکوم کردن جنایات داعش در عراق و ذکر صحنه‌های دلخراشی که اتفاق افتاده بود جایگاه را ترک کرد.
 
در پایان از ابراهیم صنوبر، آیدین عزیزی، سردار شریف و سید علیرضا حسینی دعوت شد تا برای اعطای لوح یادبود و حکم هنرمندان که توسط کانون خدمات رفاهی به آنها اهدا می‌شد، حضور یابند. سپس از تمامی هنرمندان حاضر در سالن همایش دعوت شد تا برای گرفتن لوح و حکم بر روی صحنه بیایند.
 
مراسم با اعطای این لوح و حکم‌ها پایان یافت.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.