استاندار اردبیل گفت:‌ مدیریت منابع آب تنها راه گذر از مشکل خشکسالی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در نشست با معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت آبفای کشور اظهار داشت: به دلیل خشکسالی دراستان و برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم که مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی می‌تواند در گذر از بحران کم آبی موجود در استان بسیار تأثیر‌گذار باشد.

وی گفت: نگاه به آب به عنوان کالایی در دسترس فراوان و ارزان باید تغییر کرده و این مایع حیاتی را کالایی پرارزش و کمیاب تلقی کنیم که مصرف مدبرانه آن باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در آب فرصت خوبی است تا مشترکان در استان اردبیل استفاده بهینه از آب را به عنوان یک فرهنگ در خانواده خود نهادینه کنند.

خدابخش افزود: عبور از شرایط بحران کم آبی در استان اردبیل نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط و حتی خود مردم است که با استفاده بهینه و مدیریت صحیح مصرف بتوانیم از شرایط بحران کم آبی بگذریم.

وی با اشاره به چالش کم آبی دراستان بر ضرورت مدیریت منابع آبی استان از سوی متولیان آب تاکید کرد و ادامه داد: برای تأمین آب مورد نیاز مردم استان باید همه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی اصولی برای مقابله با هدر رفت آب و استفاده بهینه از این مایع حیاتی همکاری جدی داشته باشند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، مدیریت ، منابع ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.