همایش داغ لاله‌ها به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و خانواده‌های قربانیان بمباران شیمیایی سردشت در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، حسن هاشمی در این همایش با بیان اینکه بمباران سردشت نه نخستین جنایت علیه بشریت بوده و نه آخرین آنهاست، افزود: این جنایت ریشه در نفسانیات انسانها داشته و هیچ دین و مذهبی آنها را قبول ندارد.

وی ادامه داد: همانگونه که شاهد پیشرفت علوم و کمال اندیشمندان و محققان هستیم شاهد افکار پلید و افسار گسیخته برخی انسانهایی هستیم که بویی از انسانیت نبرده‌اند که این افکار و رفتار در بین شیعه و سنی جایگاهی ندارد.

هاشمی افزود: صدام و بانیان این جنایت بزرگ همه محو و نابود شدند اما نام سردشت و مظلومیت آن برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهد ماند.

وی تاکید کرد: دولتمردان نباید بگذارند حادثه هفت تیر سردشت به فراموشی سپرده شود و هرسال باید باشکوه‌تر از گذشته این مراسم‌ها را برگزار کنند.

 هاشمی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای رسیدگی به خواسته‌های مردم سردشت به ویژه جانبازان و بازماندگان بمباران شیمیایی به کار خواهد بست.

در ادامه این مراسم سخنرانان از مقاومت و استقامت مردم سردشت در دوران دفاع مقدس تجلیل کردند.

دکتر خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: ما قربانی تروریسم بین الملل شده‌ایم که بعد از گذشت بیست و هفت سال از آن جنایت بزرگ کشورهای حامی و تولید کننده سلاحهای شیمیایی هنوز سکوت کرده‌اند و این سکوت در مجامع بین المللی حاکم است.

 بازدید وزیر بهداشت از کلینیک مصدومین شیمیایی سردشت

در ادامه سفر دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سردشت، وی از کلینیک مصدومین شیمیایی سردشت بازدید کرد.

 هاشمی در جریان این بازدید بر تجهیز این کلینیک و ارتقاء سطح کیفیت خدمات رسانی جهت جلب رضایت جانبازان و مصدومین شیمیایی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار