در نشست کمیسیون تدوین برنامه جامع سبک زندگی اسلامی ایرانی، مقرر شد پیش‌­نویس طرح جامع سبک زندگی اسلامی ایرانی تا شهریورماه تدوین شود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیست و چهارمین نشست کمیسیون تدوین برنامه جامع سبک زندگی اسلامی- ایرانی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگ برگزار شد.

در این جلسه گزارشی با عنوان «الگوی طرح­ ریزی سبک زندگی اسلامی- ایرانی» توسط یکی از اعضاء ارائه شد و سپس اعضای جلسه نظرات خود را پیرامون تدوین پیش‌نویس سند جامع سبک زندگی اسلامی- ایرانی مطرح کردند.

توجه به مقوله نسبیت و تفاوت‌­های موجود در میان برداشت­‌های مختلف از سبک زندگی، نیاز به تدوین مدل عملیاتی و ضرورت تزریق یک مدل مفهومی مشخص برای ممانعت از سردرگمی در عمل، گزارش تشکیل کارگروه‌­های تخصصی جهت بررسی تخصصی مؤلفه­‌های مرتبط با سبک زندگی اسلامی – ایرانی و لزوم ارائه یک نوع اولویت­‌بندی موضوعی در راهبردهای کلان مطرح شده در نقشه مهندسی فرهنگی ذیل اجرایی شدن راهبردها و اقدامات ملی، از جمله مطالبی بود که در این جلسه توسط اعضاء مطرح شد.

در این جلسه مقرر شد پیش‌­نویس اولیه طرح جامع سبک زندگی اسلامی ایرانی تا آخر شهریورماه تدوین شود و از ابتدای مهرماه روند تصویب نهایی‌سازی متن طرح مذکور آغاز شود تا با توجه به شکل­‌گیری ستاد راهبری نقشه مهندسی فرهنگی طرح جامع سبک زندگی اسلامی ایرانی برای اجرایی شدن در سال 1394 آماده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار