نظر کارشناسان فوتبال درباره ماندن یا رفتن کی‌روش چیست؟

کارشناسان فوتبال کشورمان پیرامون حواشی به وجود آمده در خصوص همکاری یا عدم همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش نظرهای گوناگونی را ارائه دادند.

پس از اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان از جام جهانی 2014 برزیل حذف شد کارلوس کی‌روش تصمیم به ترک ایران و تیم ملی گرفت اما کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که اگر سر مسائل مالی با کی‌روش به توافق برسند وی را در تیم ملی حفظ خواهند کرد. این جریان ما را بر آن داشت تا نظر کارشناسان کشورمان را در مورد ماندن یا رفتن کارلوس کی‌روش جویا شویم که آن را در زیر با هم می‌خوانیم:
 
*چنگیز: کی‌روش تفکرات فوتبال را جهانی کرد
 

 
عبدالعلی چنگیز در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: ما هیچ چیزی کمتر از فوتبال روز دنیا نداریم بلکه از خود باوری به دوریم ببینید والیبال مردان ایران چگونه توانستند با همت و غیرت ایرانی روز به روز پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری بپیماند‌ و به قدرت جهانی تبدیل شوند همین می‌تواند سر لوحه راه فوتبال هم باشد باید از اسطوره سازی دست بکشیم صدها نفر مثل کی‌روش هم نمی‌توانند با وضع موجود تغییری در فوتبال ما ایجاد کنند.
 
وی تصریح کرد: در جام جهانی شاهد فوتبال زیبایی از تیم مان نبودیم و در طول یک بازی حتی نمی‌توانستیم 3 پاس درست به هم بدهیم ما فقط روی اصول دفاعی به خوبی کار کرده بودیم و توانستیم در این بعد موفق ظاهر شویم در هر صورت با توجه به نزدیک شدن به بازی‌های آسیایی حضور کی‌روش می‌تواند کمک تیم ملی باشد.
 
*پنجعلی: به جای حاشیه‌ها، زیر ساختها را بسازیم
 


 
کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص حواشی اخیر پیرامون قطع همکاری یا ادامه همکاری کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال گفت: حضور کی‌ر‌وش و امثال وی در مدت 3 سال کمک شایانی  به روند رو به جلوی تیم ملی کرد و مهم ترین چیزی که باید به آن توجه داشت بحث زیر ساخت‌ها و مواد زیر بنایی فوتبال این کشور هست باید روی این  موارد مهم و تاثیر گذاریم معطوف شویم.
 
محمد پنجعلی‌ افزود: اینکه سرمربی تیم ملی در ادامه راه چه کسی باشد خیلی به سمت و سوی فوتبال کمک شایانی نمی‌کند باید از بعد فرد گرایی خارج شویم و به زیر ساخت‌ها و زیر بناهای این فوتبال بپردازیم تا چرخ فوتبال دچار زنگ زدگی نشود.

*فریبا: در این برهه تیم ملی را باید به کی‌روش سپرد
 

 
کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص همکاری یا عدم همکاری کی روش با تیم ملی گفت: با شناختی که کارلوس کی‌روش از فوتبال ما پیدا کره و با توجه به سبک بازی تیم‌مان در رقابت‌های جام جهانی و عملکرد قابل قبول این مربی صلاح نیست تا ایشان را جابه‌جا کنند.

بهتاش فریبا افزود: در این برهه زمانی باید تیم را به کی روش سپرد، چون وی با شناختی که از فوتبال ایران، به خصوص جوانان پیدا کردند می‌توان به آینده روشن‌تر امیدوار بود البته با کمک‌های فدراسیون، تیم فوتبال حرفه‌ای‌تر شده ولی با توجه به زمان کم باقی مانده تا مسابقات آسیایی و نوع عملکرد تیم‌مان دیگر در خور شخصیت ایران نیست که بر قله آسیا ننشیند؛ اما اگر بخواهیم در رابطه با عدم همکاری کی‌روش صحبت کنیم باید بگویم اصلا در زمان باقی مانده گزینه خارجی مناسب نیست و می‌توان در صورت عدم همکاری ایشان از مربیان ایرانی با نظارت ایشان بهره بگیریم. چه می‌خواهیم، خواسته ما از مربی چیست نباید دل به خوشی‌های زودگذر بست، اگر قرار است همین موفقیت‌های زودگذر را بخواهیم خب به همین روند کنونی و اسطوره‌سازی ادامه دهیم در غیر این صورت باید برنامه مدون و حساب‌شده‌ای برای فوتبال تدوین کنیم.
 
*جلالی: پتانسیل فوتبال را بالا ببریم، اسطوره‌گرایی را باب نکنیم
 


کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص حواشی اخیر در مورد ادامه همکاری یا عدم همکاری کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال گفت: به نظر من فوتبال ما متکی به فردگرایی و اسطوره‌سازی شده و این به بزرگ‌ترین آفت در فوتبال ما تبدیل شده است.

مجید جلالی افزود: اینکه کی‌روش به روند مربیگری‌اش در تیم ایران ادامه دهد جای بسی خوشحالی است ولی ما در فوتبال باید هدفمان را مشخص کنیم. ببینیم از فوتبال و مربی آن چه انتظاراتی داریم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه بیان کرد: نباید چشمانمان را بر روی موفقیت‌های زودگذر ببندیم، باید واقع‌گرایانه به فوتبال بنگریم و با برنامه‌ای مدون و حساب شده رو به جلو گام برداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کیروش ، ماندن ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۸ تير ۱۳۹۳
این چنین مصاحبه هایی میتواندبه تیم ملی واینده اش کمک کند
Iran (Islamic Republic of)
سید غلامرضا ستوان
۱۱:۳۸ ۰۸ تير ۱۳۹۳
عقیده بنده این است که اید زیر ساخت های فوتبال کشور تقویت شود به امید موفقعیت تیم ملی
آخرین اخبار