مدير جهاد كشاورزي شهرستان كرمانشاه گفت: شهرستان كرمانشاه با دارا بودن 1600 هكتار باغات انگور ديم و آبي مهم ترين نقش را در توليد محصول انگور و مصارف آن در شهر كرمانشاه داراست و پیش بینی ميكنيم تولید این محصول در سال جاری به 23 هزار تن برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ،قاسمی گفت: ميانگين برداشت انگور به ازاي هر هكتار 30 تن است و تولید سال گذشته20 هزار تن انگور کشمشی، یاقوتی، فخری، بی دانه سفید و قرمز در شهرستان کرمانشاه توليد شد.

وی تصريح كرد: كل سطح زير كشت باغات شهرستان 6500 هكتار است كه از اين ميزان 5000 هكتار باغات آبي، 1000 هكتار باغات ديم، 500 هكتار باغات غير مثمر،6 هكتار نهالستان و 4500 هكتار بارور را تشكيل مي دهند.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان كرمانشاه  افزود: باغداران شهرستان چند سالی است که به علت خشکسالی های اخیر با مشکل کم آبی مواجه هستند که به منظور کاهش خسارات ناشی از آن، اداره باغباني اين مديريت اقدامات مطلوبی را انجام داده كه از جمله مي توان به احداث استخرهاي ذخيره آب بصورت مشاركتي با باغداران،آبرسانی به باغات با استفاده از تانکرهای سیار، اجرای سیستم آبیاری قطره ای و تصحيح سيستم هاي آبياري سنتي و مديريت صحيح آبياري باغات، بازديد هاي مكرر كارشناسان باغباني اين مديريت از باغات قدیمی و تازه احداث شده در مناطق مختلف سطح شهرستان و ارائه توصيه ها و راه كارهاي فني لازم و....اشاره نمود.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان كرمانشاه در پايان خاطر نشان كرد: عليرغم مشكلات ذكر شده، پيش بيني مي شود توليد محصول انگور در پايان برداشت در سال جاري بالغ بر 23 هزار تن برسد كه از اين ميزان مقادير زيادي به مصرف داخلي و ساير شهرستان ها و استان هاي همجوار و مقاديري نيز فرآوري خواهد شد/س

برچسب ها: کرمانشاه ، تن ، انگور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.