معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد: 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون آذربایجان شرقی، شهرام مقیمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در گردهمایی معاونان برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شهرک‌های صنعتی سراسر کشور در تبریز، گفت: سازمان صنایع کوچک به عنوان یک سازمان توسعه‌ای مطرح است که 21 مرداد پنجاهمین سالگرد تاسیس آن خواهد بود.

وی افزود: این سازمان در سال 1343 با عنوان سازمان نواحی صنعتی ایران تشکیل شد که درحال حاضر با وجود اینکه نیازهای صنعتی کشور فرق کرده ولی باز وظایف و اختیارات سال 43 را دارد.
وی ادامه داد: اکنون شرایط صنعتی کشور با وضعیت آن زمان تغییرکرده و لازم است تا در وظایف و عملکرد آن بازبینی شود که در عمل به این مهم، معاونان برنامه‌ریزی نقش ویژه‌ای می‌توانند، ایفا کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: یکی از خدمات مهم سازمان‌های توسعه‌ای که شهرک‌های صنعتی هم جزوی از آن محسوب می‌شود، توسعه تکنولوژی است که در حال حاضر صنعت ما نیاز مبرمی به آن دارد.

مقیمی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان‌های توسعه‌ای بدون منابع پایدار مالی نمی‌توانند از عهده وظایف محول شده برآیند، لازم است تا معاونان برنامه‌ریزی شهرک‌های صنعتی نسبت به شناسایی روش‌های تامین منابع مالی پایدار با هدف تحقق ماموریت‌های محوله با اولویت بالا بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 929 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور وجود دارد، اعلام کرد: آذربایجان‌شرقی به عنوان استانی صنعتی و دارای پیشینه درخشان در حوزه صنعت جایگاه خوبی در بین شهرک‌های صنعتی کشور دارد.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی 5.6 درصد از کل شهرک‌های کشور را به خود اختصاص داده است و 5.3 درصد از واحدهای بهره‌برداری شده در شهرک‌های صنعتی کشور مربوط به آذربایجان شرقی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: در بحث اشتغال صنعتی 5.2 درصد از اشتغال ایجاد شده، در قراردادهای منعقده 5.2 درصد، مساحت زمین‌های در اختیار 6.8 درصد و واحدهای کارگاهی نیز 10.8 درصد مربوط به آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار