نشریه یدیعوت آحارنوت نوشت: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تحریم های حزب الله لبنان را تصویب می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارنوت نوشت: این لایحه از دسترسی حزب الله لبنان به کمک های مالی بین المللی جلوگیری می‌کند. بر اساس این لایحه حزب الله لبنان دیگر نمی تواند از طریق موسسات مالی بین المللی کمک های مالی خود را دریافت کند.

این لایحه را "مارک میدوز" و "براد اشنایدر" از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کرده اند و تصویب آن  سبب خواهد شد تا موسسات مالی بین المللی بین آمریکا و حزب الله لبنان یکی را انتخاب کنند.  بر اساس قوانین پیشین آمریکا ،حزب الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی(!) شناخته می شود و موسسات مالی آمریکا اجازه مراودات تجاری با این گروه را ندارند. بر اساس قانون جدید موسسات بین المللی هم دیگر حق تبادلات مالی با این سازمان  حتی در لبنان را نخواهند داشت.

بر اساس این قانون، اگر موسسات بین المللی به مراودات مالی خود با حزب الله لبنان ادامه دهند آنگاه در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار خواهند گرفت و تحریم های سنگین در انتظار آنها خواهد بود.

این قانون جدید در راستای اقدامات خصمانه آمریکا حزب الله، از چند ماه پیش مطرح شده است و در آخرین مراحل تصویب خود قرار دارد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار