معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از تلاش برای کاهش دو درصدی نرخ بیکاری تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه،محمدحسین فروزان مهر گفت: برای این منظور در سال جاری 257 هزار میلیارد تومان و برای سال آینده 320 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی محل تامین این اعتبارات را نیز ازمحل اعتبارات تملک های دارایی های سرمایه ای، قراردادهای فاینانس، سرمایه گذاری های بخش خصوصی وتسهیلات بانکی عنوان کرد.

به گفته این مسئول اشتغال ایجاد شده بیشتر در قالب صنایع بزرگ خواهد بود که البته این صنایع باید به سمت بازارهای غیر بانکی از جمله بورس بروند.

فرزوان مهر در ادامه ایران را کشوری خواند که سهم منابع در تولید آن حدود 80 درصد است و بسیاری از سهم بخش تولید از محل منابع طبیعی تامین می شود و این در حالی است که این رقم در کشورهای دیگر بسیار پایین تر است.

وی با بیان اینکه باید سهم تولیدات دانش بنیان در تولید کشور افزایش یابد، اظهار کرد: بر اساس افق 1404 باید سهم تولیدات دانش بنیان از تولید کشور به 51 درصد برسد.

به گفته این مسئول باید برای هر استان ظرفیت استراتژی توسعه ای در نظر گرفت و بر اساس آن برنامه ریزی کرد.

فرزوان مهر نبود برنامه آمایش سرزمین را یکی دیگر از مشکلات کشور دانست و افزود: بنا داریم این برنامه را با جدیت پیگیری کنیم که مطالعات فاز اول آن نیز در بسیاری از استانهای کشور نهایی شده است.

معاون وزیر کشور از نرخ بیکاری 20 درصدی کرمانشاه در زمستان گذشته هم یاد کرد و گفت: این رقم از میانگین کشور که حدود 10.4 می باشد بیشتر است و باید برای آن چاره ای اندیشید.

فرزوان مهر تولید ناخالص داخلی استان کرمانشاه را نیز حدود 10 هزار میلیارد تومان برآورد کرد که سهم بخش صنعت در آن 29.7، سهم بخش کشاورزی 11.6 درصد و سهم بخش خدمات 58.7 درصد است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.