رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از صادرات 30 میلیون و 300 هزار دلاری فلزات در دو ماهه امسال از استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،نجاتی با بیان اینکه فلزات معمولی و مصنوعات آن به ارزش 30 میلیون و 300 هزار دلار طی دو ماهه نخست امسال به خارج از کشور صادر شده است، افزود: حجم صادرات این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 12 درصدی برخوردار بوده است.

 وی با اشاره به تناژ 322 هزار تنی اقلام صادراتی در این مدت گفت: در همین مدت محصولات شیمیایی و پتروشیمی به ارزش 15 میلیون و 700 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده که این آمار نیز نشان از رشد 10 درصدی صادرات این بخش دارد.

نجاتی اضافه کرد: در دو ماهه نخست امسال فرش‌های دستبافت به ارزش 33 میلیون دلار از آذربایجان‌شرقی به بیش از 80 کشور دنیا ارسال شده است.

مقام ارشد آذربایجان‌شرقی در حوزه صنعت و بازرگانی درباره جایگاه صادرات فرش آذربایجان در کشور گفت: 40 درصد از صادرات فرش کشور متعلق به آذربایجان‌شرقی و فرشبافان این سرزمین است و تلاش می‌شود تا با برنامه‌ریزی‌های لازم بازارهای صادراتی این محصول را به طور ثابت در اختیار داشته باشیم.
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: فلزات ، صادرات ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.