نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ارتباط هیات های تجاری کشورهای مختلف جهان با بخش خصوصی ایران افزایش قابل توجهی یافته است


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محسن جلال پور   امروز در ایلام گفت: رفت و آمد هیات های تجاری کشورهای مختلف جهان در یکسال اخیر به کشورمان افزایش چشمگیری یافته است.
وی ادامه داد: بیشتر کشورهای دنیا امروز به دنبال گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستند که باید از این فرصت به نحو شایسته ای استفاده شود.
جلالپور با بیان اینکه کنون روزانه هیات های تجاری از کشورهای مختلف جهان یا به کشورمان عزیمت می کنند یا اینکه پذیرای بخش خصوصی از ایران هستند یادآور شد: شرایط مناسبی در عرصه بین المللی در بخش اقتصاد کشورمان رقم خورده که باید فرصت را غنیمت شمرده و برای گسترش فعالیت های اقتصادی و تجاری از این موقعیت استفاده کرد.
جلال پور تاکید کرد: بخش خصوصی در کنار دیپلماسی فعال می تواند برای ورود به میدان اقتصادی بیشترین نقش را ایفا کند.
وی به وضعیت استان ایلام که در همسایگی کشور عراق واقع شده اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اکنون شرایط مناسبی برای گسترش مراوده های تجاری با این کشور ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: یکی از نیازهای واقعی بخش خصوصی استان ایلام داشتن ساختمان و امکاناتی مناسبی برای استفاده بهینه از ظرفیت های این بخش است که انتظار می رود مسوولان استان در این زمینه همکاری مناسبی داشته باشند.
استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق اکنون به مهم ترین دروازده صادرات کالا و خدمات و تردد زوار به این کشور تبدیل شده و تنها در سال گذشته افزون بر یک میلیارد دلار کالا از خروجی بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
 
 
 
انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: پیشرفت ، ارتباط ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.