باراک اوباما در حالی آغاز ماه رمضان را به مسلمانان دنیا تبریک گفت که همزمان واشنگتن خبر ارسال تسلیحات بیشتری برای تروریستها در سوریه را برای قتل عام مردم اعلام نموده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در حالی که صدها میلیون مسلمان در سراسر دنیا آغاز ماه مبارک رمضان را جشن می گیرند هزاران تن از این مسلمانان در کشورهای خاورمیانه و آفریقا در حالی وارد این ماه می شوند که درگیر جنگ های خونینی با تروریستهای افراطی هستند . 

باراک اوباما در بیانیه ای آغاز ماه رمضان را به مسلمانان آمریکا و دیگر نقاط جهان تبریک گفت . تعداد زیادی از مسلمانان ساکن جنوب کالیفرنیا اصالتا عراقی و سوری هستند و این تبریک از سوی رییس جمهوری آمریکا را بیشتر به طعنه ای مسخره می دانند تا تبریکی به پیروان یک دین . آنها شدیدا دلواپس جان بستگان خود در عراق و سوریه هستند . 

یکی از این عراقی های ساکن فلوریدا در این باه می گوید :‌خدا به مسلمانانی که اکنون در عراق هستند کمک کند چرا که آنها با زبان روزه باید درگیر جنگ با وحشی ترین تروریست های دنیا باشند ،تروریست هایی که از سوی ایالات متحده و برخی هم پیمانان منطقه ای آن تامین مالی و تسلیحاتی می شوند . 

 ـ‌ چرا آمریکا باید در خاورمیانه حضور داشته باشد ؟
بیش از یک قرن پیش واشنگتن اعلام کرد که خاورمیانه باید دچار تغییرات اساسی و نوین شود . از همان زمان اجرای طرح های دولت آمریکا برای اعمال این تغییر آغاز شد . حمله به عراق و افغانستان و اشغال بی پایان این دو کشور به بهانه حملات ساختگی به برج های تجارت جهانی و استقرار همیشگی در منطقه خاورمیانه کلید خورد . 


سایر کشورهای منطقه نیز بی تاثیر از تجاوز یکجانبه آمریکا به عراق و افغانستان نبود . یمن ،‌لیبی ، پاکستان ، اردن ،‌بحرین و حتی برخی از کشورهای آفریقایی با تبعات حضور و اقدامات ارتش آمریکا در خاورمیانه گرفتار شدند . 


 ـ برنامه هسته ای؛‌ اهرم فشار بر اصلی ترین مانع آمریکا در منطقه
اختلافات میان تهران و واشنگتن پس از انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 برای تمامی کشورهای دنیا به وضوح اثبات شده است . ایالات متحده رژیم پهلوی در ایران را به منزله یکی از هم پیمانان اصلی خود در خاورمیانه به شمار می آورد . اما پس از سقوط این رژیم،‌ این کشور به عنوان دشمن شماره یک ایالات متحده در منطقه معرفی شد . 

واشنگتن برای تضعیف مخالف سرسخت و قدرتمند خود بهانه ای لازم داشت تا دشمنی خود را با آن توجیه نماید . برای این کار "برنامه هسته ای "‌ایران انتخاب شد . اعمال شدیدترین تحریم های بین المللی بر ضدایران بیش از ده سال از سوی آمریکا انجام می گیرد تا از این طریق واشنگتن به شرایطی پیش از انقلاب اسلامی در منطقه و بخصوص در داخل ایران دست یابد . اما این سیاست ،‌به اذعان بسیاری از کارشناسان بین المللی و مقامات ارشد آمریکایی نتوانسته نتایج مورد نظر را برای غرب محقق سازد .



به همین دلیل قدرت های جهانی از سالهای گذشته مذاکرات هسته ای با نمایندگان تهران را آغاز کرده اند . این مذاکرات پس از حدود سه سال در آستانه توافق نهایی و جامع قرار دارد . اما نمی توان چنین توافقی را عاملی برای رفع اختلاف بیش از سه دهه میان تهران و واشنگتن دانست . 


ـ‌ آتش جنگ ؛ دامن گیر کل خاورمیانه 
نگاهی به وضعیت کنونی در خاورمیانه و شمال آفریقا نشان دهنده مسیری است که ایالات متحده برای اعمال سیاست های خود و تحقق منافع لابی های صهیونیستی فعال در کاخ سفید در پیش گفته است . 

لیبی ،‌بحرین ،‌سومالی ، سوریه ،‌ افغانستان ،‌عراق ، یمن ،‌ پاکستان ،‌ سودان و سودان جنوبی و سایر کشورهای این منطقه بطور مستقیم و غیرمستقیم با بلایایی دست و پنجه نرم می کنند که ریشه تمامی آنها حضور نظامی آمریکا و اقدامات آنها در منطقه می باشد . 


ـ‌ چهره دوگانه "‌باراک اوباما "‌و تبریک به مسلمانان به مناسبت آغاز ماه رمضان
بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های بین المللی در نخستین روز ماه مبارک رمضان پیام تبریک رییس جمهوری آمریکا را به مسلمانان دنیا منعکس نمود . همین رسانه ها که غالبا وابسته به دولت های غربی یا عربی هم پیمان با آمریکاست طی سالهای گذشته هرگز جنایات و اشتباهات فاحش اوباما را علیه مسلمانان منعکس نکردند. 



تبریک اوباما نمی تواند رنج ، بدبختی ،‌آوارگی ،‌کشتار و وحشت همیشگی زنان و کودکان مسلمان در کشورهای خاورمیانه را از بین ببرد . این اقدام هدفی جز ریاکاری از سوی دولت آمریکا برای فریب اذهان عمومی دنیا و پوششی برای ادامه سیاست های سلطه گرایانه و امپریالیسمی ندارد . 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار