در ادامه اختلافات دیوید کامرون با اتحاديه اروپا، نخست وزیر انگليس می گوید که با طرح مالیات بر معاملات مالی در سطح اروپا که برخی رهبران اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران مالی حوزه یورو آنرا در دستور کار قرار داده اند، مخالف است و آنرا وتو خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين، كامرون گفت: ایده یک مالیات اروپایی جدید وقتی شما در پی جابجایی درست یک مالیات به جای دیگری نباشید، معقول به نظر نمی رسد و من راه آنرا سد خواهم کرد. مگر اینکه بقیه کشورهای جهان همزمان توافق کنند که چنین مالیاتی را وضع کنند.

دیوید کامرون همچنین گفته است که فرانسه آزاد است تا در صورت تمایل، به تنهایی چنین مالیاتی را وضع و به اجرا بگذارد.

اما نیکلا سارکوزی رییس جمهور فرانسه روز جمعه گذشته بر منطقی بودن چنین مالیاتی تاکید کر و گفت: وقتی شما آپارتمانی در هر کجای دنیا می خرید مالیات می پردازید، وقتی نیز برای خرید مواد غذایی به فروشگاه می روید مالیات می پردازید. اما وقتی شما یک معامله مالی انجام می دهید مالیاتی نمی پردازید. چنین قانونی چگونه می تواند قابل درک باشد؟

نیکلا سارکوزی و آنگلا مرکل دو طرفدار اصلی مالیات بر معاملات مالی در سطح اروپا هستند و کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر گذشته طرحی را معرفی کرد که به موجب آن معاملات سهام شرکت ها و اوراق قرضه باید مشمول پرداخت یک دهم درصد مالیات شوند./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار