دماغه‌هایی که در این فصل بر روی اتومبیل‌ها می‌بینیم، از سوی بسیاری از کارشناسان و خبرگزاری‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی در جلسه خود عنوان کرد دماغه‌های «زشت» ۲۰۱۴ در ۲۰۱۵ تکرار نمی‌شوند.

فدراسیون جهانی که برنامه دارد در سال آینده رقابت‌ها شکل جذاب‌تری به خود بگیرند، عنوان کرد این دماغه‌ها در سال آینده جایی در رقابت‌های فرمول‌یک نخواهند داشت.

تصمیم دیگری که از نشست دیروز گرفته شد این بود که برای جذابیت دیداری رقابت‌ها، جرقه‌های زیر اتومبیل باری دیگر جای خود را در این مسابقات باز می‌کنند. یعنی از سال آینده قطعات تیتانیومی در زیر طبق چوبی اتومبیل قرار می‌گیرند که با برخورد با زمین جرقه‌های زیبایی به معرض نمایش بگذارند.

فدراسیون جهانی همچنین عنوان کرد در سال آینده دو تست زمستانی انجام خواهد شد که هر دوی آنها در اروپا خواهد بود.

یکی دیگر از فکر‌ها این بود که باید گرم‌کن تایرها در رقابت‌های فرمول‌یک خارج شوند. این تصمیم رأی نیاورد و همچنان تیم‌ها می‌توانند برای گرم نگه‌داشتن تایرهای خود از این گرم‌کن‌ها استفاده کنند. البته در این جلسه ذکر شد که در آینده اگر اندازه و ابعاد تایرها بزرگ‌تر شوند، این فکر باری دیگر مطرح می‌شود و از همین رو، تصمیم‌گیری درباره آن به آینده موکول شد.

همچنین در سال آینده هم تست‌های میانه فصل وجود خواهند داشت. اما با این تفاوت که سال آینده در این تست‌ها، رانندگان جوان به صورت «تمام روز» پشت فرمان اتومبیل‌ها می‌نشینند.
اما یکی از تصمیمات بحث‌برانگیز برای فصل آینده، بحث تعداد موتور‌ها بود. در جلسه دیروز عنوان شد که هر راننده برای یک فصل فقط ۴ موتور در اختیار خواهد داشت. اما اگر تقویم رقابت‌های سال آینده ۲۰ مسابقه یا بیشتر را شامل شود، این تعداد به ۵ موتور برای هر راننده می‌رسد.

یکی از تصمیمات دیگری که دیروز مورد قبول واقع شد، بحث‌های مربوط به پارک‌فرمه بود. از همین رو، تیم‌ها در سال آینده نمی‌توانند قبل از آغاز زمان‌گیری‌ها تغییراتی در اتومبیل‌های خود اعمال کنند. یعنی آخرین فرصت برای اعمال تغییرات بر روی اتومبیل‌ها قبل از آغاز تمرین سوم خواهد بود، نه قبل از شروع‌شدن زمان‌گیری‌ها. به غیر از این، تیم‌ها از این پس می‌توانند در سال آینده، جمعه شب‌ها به جای ۶ ساعت، ۷ ساعت اضافی روی اتومبیل‌های خود کار کنند. این رقم در سال ۲۰۱۶ ۸ ساعت خواهد بود.

علاوه‌بر این‌ها، فدراسیون جهانی اعلام کرد در صورتی که یک موتور در اتومبیل به کلی عوض شود، اتومبیل به جای استارت از مسیر پیت، می‌تواند از آخرین رده در پیست رقابت را آغاز کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار