متاسفانه اغلب مبتلایان به فشار خون بالا، اقدام خاصی جهت درمان مشکل خود صورت نمی‌دهند که این بی توجهی یک نگرانی عمده محسوب می‌شود.

داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مطلب بسیار مهمی که در خصوص بیماری‌ها نارسایی‌های مزمن باید به آن اشاره کرد، بی توجهی یا کم توجهی به راه‌های پیشگیری و کنترل و در صورت ابتلا درمان مناسب این بیماری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه درصد قابل ملاحظه‌ای از مبتلایان به فشار خون بالا از عارضه خود بی اطلاع هستند، تاکید کرد: برآورد می‌شود که نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود بی اطلاع بوده و تنها نیمی از افراد مبتلا از عارضه به وجود آمده خبر دارند.

رضایی منش تصریح کرد: متاسفانه اغلب مبتلایان به فشار خون بالا، اقدام خاصی جهت درمان مشکل خود صورت نمی‌دهند که این بی‌توجهی یک نگرانی عمده محسوب می‌شود.

وی گفت: بسیاری از بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی در نتیجه فشار خون بالا به وجود می‌آیند.

رضایی منش افزود: بهتر است فشار خون هر سه ماه یکبار به ویژه در سنین میانسالی و سالمندی کنترل شده تا خطر عوارض و آسیب‌های ناشی از فشارخون بالا کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار