طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان با بیان این مطلب گفت: تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگي با استفاده از ظرفيت فضاي معنوي ماه مبارک رمضان و تقويت باورها، اعتقادات و ايجاد فضاي معنوي در جامعه بويژه براي نسل جوان در این برنامه مد نظر است.

حجت الاسلام باقری افزود : ترويج و تبليغ مفاهيم قرآني و ايجاد فضاي انس با قرآن در جامعه در جوار آستان مقدس خاندان اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع)، اجراي دقيق نيات واقفين خير انديش و آماده‌سازي فضاي امامزادگان نیز از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

وی با اشاره به برپایی خيمه‌هاي معرفت تصریح کرد با توجه به استقبال مردم و تاثيرگذاري از طرح خيمه‌هاي معرفت در ويژه برنامه‌هاي سازمان، امامزادگاني که ظرفيت برپايي خيمه‌هاي معرفت را دارند نسبت به اجراي برنامه هایی چون برپائي خيمه‌هاي معرفت اقدام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان فعال کردن غرفه پاسخ به مسائل شرعي با حضور روحاني متخصص، فعال کردن غرفه مشاوره براي خانواده‌ها و جوانان با حضور روحاني متخصص و تصحيح قرائت نماز را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

حجت الاسلام باقری بر لزوم برپایی غرفه نصب سلسله مباحث نمايشگاهي، غرفه حجاب و عفاف براي خواهران، غرفه معرفي کتاب و فروش محصولات فرهنگي، غرفه برپائي گفتمان‌هاي ديني و نیز غرفه‌ی مشاوره وقف با هدف ایجاد وقف جدید در راستای نیات منطبق با ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

وی تصریح کرد : برنامه‌های اختصاصی برای خواهران شامل احکام بانوان، کلاس‌های قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم، مباحث تفسیری و اخلاقی و برای جوانان و نوجوانان دوره‌های قرائت و آموزش حفظ قرآن و مفاهیم قرآنی، احکام، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی، شبهات دینی در نظر گرفته می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان خاطر نشان کرد : با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با طرح نشاط معنوي ضمن برگزاری هر دو دوره از ظرفیت‌‌های طرح نشاط اعم از مبلغین و دانشجویان اعزامی استفاده می شود.
برچسب ها: طرح ، ضیافت ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.