انسان احتیاج دارد که رشد کند و تمام عبادات ما برای نزدیک شدن به خدا است و نمازانسان را از فحشا و منکر جلوگیری می کند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در همایش "پیشگیری از اعتیاد" که در سمیرم گفت: علت اصلی و یکی ازمقولاتی که می تواند در این زمینه به افراد جامعه کمک کند بحث نماز است زیرا که نماز بهترین و پايدارترين راه براي رسيدن به آرامش دروني است.
وی افزود: جوانان ما بایداز مواد مخدر و آسیب های آن دور شوند و به سمت معنویات و نماز بروند.
وی با اشاره به آیه امانت در سوره توبه ادامه داد: خداوند مي‌فرمايد من همه هستي را برای انسان آفريدم و انسان را برای خودم آفريدم و اين انسان كم كم عاشق خالق خويش مي‌شود او عاشق و خداوند معشوق،او عابد و خداوند معبود میشود و در وجود انسان دو نيروي قدرتمند قرار دارد كه هر كدام او را به سوئي مي‌كشند.
رضا جدیدی خاطرنشان کرد: نيروي يزداني و نيروي شيطاني دو نیروی قدرتمند در وجود انسان هستند که كه كشتي وجود او در ميان اين دو نيروي قدرتمند در كشاكش و گرداب قرار می گيرد.
وی افزود: براي نجات اين كشتي وجود و برای پيروز شدن بر شياطين دروني و بروني و هوا و هوس و شهوات و براي تقرّب بيشتر به خالق نردباني لازم است كه آن نردبان نماز است و با آن مي‌توانيد از اين گرداب، كشتي وجود خود را نجات دهید.
مجید طاهرزاده، کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هشدار این نکته که جوانان در معرض خطر هستند اظهار کرد: تربیت صحیح فرزندان با آگاهی و بینش درست والدین می‌تواند بهترین راه برای پیشگیری از اعتیاد باشد.
وی با اشاره به اینکه وارد مرحله جدیدی از اعتیاد شده ایم افزود: در حال حاضر اعتیاد به روش‌های فریبنده‌ای همچون، تناسب و پرورش اندام در باشگاه ها و آرایشگاه ها، افزایش انرژِی، تمرکز و تقویت هوش برای شب امتحان در جامعه وارد شده است که آگاه سازی خانواده‌ها جهت پیشگیری از اعتیاد امری ضروری است.
طاهرزاده با بیان اینکه هر معتادی که درمان می شود یک ضربه مهلک به مواد مخدر وارد می شود خاطرنشان کرد: متاسفانه بخشی از تفکرات عمومی قدیمی این است برخی بیماری ها را با مواد مخدر درمان کنند.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی 90 درصد سرطان ریه ها مصرف کننده دخانیات هستندو هر 8 ثانیه یک نفر در اثر مصرف دخانیات جان خود را ازدست می دهد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس آمار رسمی جهان، ایران رتبه اول مبارزه با مواد مخدر دارد كه به طور جدی مبارزه با مواد مخدر را با اهدا 4 هزار شهيد به اثبات رسانده است.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، ماه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.