وال استریت ژورنال:

آمریکا ارسال موشک‌های هلفایر به عراق را تسریع می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت آمریکا ارسال موشک های هلفایر به عراق را تسریع می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در شماره امروز خود در اینترنت در مقاله ای به قلم "دیون نیسنبائوم" افزود وزارت دفاع آمریکا، (پنتاگون)، روز جمعه اعلام کرد آمریکا به ارسال 800 فروند موشک هلفایر به عراق برای کمک به این کشور برای مقابله با خطر تروریست‌ها سرعت می‌بخشد. 

"جان کربی" سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: آمریکا در واکنش به گسترش حملات تروریست‌ها در عراق قصد دارد 200 فروند موشک هلفایر در هفته های آینده و 600 فروند دیگر تا پایان ماه ژوئیه به عراق بدهد.

ارسال این موشک ها ذخیره موشکی عراق را به شکل چشمگیری تقویت خواهد کرد. آمریکا امسال حدود 300 فروند موشک هلفایر به عراق ارسال کرده است.
دولت عراق برای مقابله با تهدید ستیزه جویان برای تصرف بغداد همچنین صدها فروند دیگر از موشک های هلفایر ، مهمات و نارنجک و سلاح و جنگ افزارهای سبک دیگر نیز از آمریکا درخواست کرده است. 

این درخواست زمانی مطرح می شود که آمریکا در تلاش است مداخله نظامی خود را در عراق تقویت کند. 

کربی گفت اوایل این هفته ، آمریکا پرواز پهپادهای مسلح خود را بر فراز بغداد شروع کرد تا از مقامات نظامی جدید آمریکا که در پایتخت حضور یافته اند محافظت کند.آمریکا چندین تیم ارزیابی نظامی به بغداد فرستاده است تا مشخص کنند واشنگتن برای کمک به ارتش عراق برای شکست دادن داعش چه می تواند  انجام دهد.

سرعت بخشیدن به ارسال تجهیزات نظامی به عراق پس از چند ماه بی میلی آمریکا برای دادن سلاح های پیشرفته تر به دولت عراق صورت می گیرد. 

نوری المالکی نخست وزیر عراق در سفر پاییز گذشته به واشنگتن خواستار تجهیزات نظامی بیشتر آمریکا شد.

آمریکا همچنین قرار است پاییز امسال جت های جنگنده اف-16 به ارتش عراق بدهد. واشنگتن طبق قرارداد با بغداد قرار است 36 فروند از این نوع هواپیما در اختیار عراق قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار