وکیلی از دریافت 421 هزار اظهارنامه الکترونیکی در 3 ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده واقعی طلافروشان در چرخه گردش 8 درصد است نه 25 درصد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،حسین وکیلی معاون مالیات مستقیم سازمان امور مالیاتی در نشست خبری اظهار داشت: عملکرد سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته و 72 درصد رقم پیش‌بینی شده در بودجه را محقق کرده است.
 
وی با بیان اینکه ارائه اظهارنامه در سال جاری 100 درصد الکترونیکی انجام می‌شود گفت: علاوه بر این پرداخت اینترنتی مالیات نیز فراهم شده که شامل مالیات‌های قبلی نیز می‌شود و دیگر نیازی به اظهارنامه کاغذی نیست.

وکیلی ادامه داد: کدملی اشخاص حقیقی به عنوان کلمه عبور با تأیید پیش ثبت نام و همچنین حقوقی‌ها با نام کاربری و کد رهگیری به همراه پیش ثبت نام می‌توانند پیش‌ثبت نام خود را الکترونیکی ارائه دهند.
 
معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تاکنون 421 هزار اظهارنامه الکترونیکی دریافت کردیم که 10 برابر نسبت به سال قبل رشد داشته است.
 
 **یک میلیون "پیش ثبت نام" مردود شد
 
وکیلی تصریح کرد: پرداخت الکترونیکی مالیات با تأیید پیش ثبت نام انجام می‌شود و تاکنون پیش ثبت نام 3 میلیون و 300 هزار معدی انجام شده که حدود 1 میلیون آن مردود است اما امکان رفع اشکال فراهم شده است.
 
 
معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق ماده 169 می‌بایست مودیان فهرست سه ماهه معاملات و خدمات خود را برای سازمان امور مالیاتی بفرستند که این امر از طریق الکترونیک یا ارسال سی دی انجام می‌شود.
 
**تمامی کدفروشی‌ها شناسایی و قابل تفکیک‌اند
 
وکیلی اضافه کرد: در مواردی مشاهده شده که از کد اقتصادی دیگران یا فاکتورهای غیرواقعی استفاده می‌شود اما با سیستم‌های پیاده شده تمامی کدفروشی‌ها شناسایی و قابل تفکیک‌اند که مسئولیت تضامنی آن طبق قانون اجرا شده و مالیات دو طرفه دریافت می‌شود.
 
**مهلت ارائه فهرست ماده 169 تا پایان شهریور تمدید شد
 
وکیلی گفت: مهلت ارائه فهرست‌های موضوع 169 برای سال 91، 92 و سه ماه اول 93 تا پایان شهریورماه تمدید شد.
 
وی ادامه داد: با توافق خوبی که با اصناف حاصل شد توانستیم عدالت مالیاتی را توسعه دهیم بدین صورت که مشمولین مالیات 1 میلیون تومانی قطعی شده در سال قبل تا 4 درصد افزایش و بین 1 میلیون تا 3 میلیون تومان 9 درصد و بالاتر از 3 میلیون تومان 14 درصد تعیین شد.
 
وکیلی با اشاره به اینکه این توافق صرفاً شامل صاحبان مشاغل و اصناف می‌شود گفت: قطعی شدگان مالیات می‌توانند 40 درصد رقم پرداختی را تیرماه و مابقی را تا پایان مرداد تقسط کنند.
 
وی تأکید کرد: تفاهم‌نامه مالیاتی با پزشکان و مهندسان در حال تکمیل است.
 
**افزایش سقف ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی تا 500 میلیون تومان  
 
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: طبق قانون مالیاتی مستقیم سقف بدهی مشمولان مالیاتی برای ممنوع‌الخروجان 1 میلیون تومان بود که این رقم در سال جاری تا 500 میلیون تومان برای واحدهای تولیدی و 100 میلیون تومان برای غیرتولیدی و حقیقی‌ها و برای اشخاص حقوقی تا 10 میلیون تومان تأیید شد.
 
وکیلی توصیه کرد: کافی نت‌ها یا دفاتر پیشخوان دولت در تکمیل اظهارنامه ‌های الکترونیکی توجه کنند که جداول کامل بوده و تعرفه توافق شده پرداخت شود.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته 5 میلیون اظهارنامه الکترونیکی دریافت شد  بیان داشت: طرح جامع مالیاتی موجب گسترش رضایت‌مندی و ساماندهی معدیان مالیاتی می‌شود که به صورت پایلوت در تهران، اصفهان و کرمانشاه در حال انجام است و تا سال آینده در کل کشور فراگیر می‌شود.  
 
**ماده 104 در اصلاحیه‌ قانون مالیات‌ها حذف شد
 
وکیلی از حذف ماده 104 در اصلاحیه قانون مالیات‌ها خبر داد و گفت: کسر کننده مالیات با استعلام از حوزه مالیاتی با توجه به معافیت دیگر الزام به کسب مالیات ندارد.
 
 
معاون سازمان امور مالیاتی  گفت: امیدواریم با اصلاح قانون مالیات و اجرای نظام جامع مالیاتی در بحث فرارهای مالیاتی به حد استاندارد جهانی برسیم.
 
**آبشاری بودن مالیات تنها بهانه‌ای برای فرار از پرداخت است
 
وکیلی در پاسخ به سوال خبرنگار ما اظهار داشت: بر اساس جلساتی که با اتحادیه و شورای اصناف برگزار شد اطلاع‌رسانی لازم انجان گرفت و توافق در پرداخت‌ها الزام شد.
 
وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان به این صورت نیست که از هر دست گرفته شود و این بحث آبشاری بودن مالیات تنها بهانه‌ای برای فرار از پرداخت مالیات می‌باشد.
 
وی تأکید کرد: مالیات شامل ارزش افزوده است و در زنجیره چرخش عملاً 8 درصد است نه بیشتر.
 
 
معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالیات بر حقوق 14 درصد کل مالیات‌ها است گفت: در سه ماهه اول امسال 10 هزار و 7 میلیارد تومان کل دریافتی مالیات بود که هزار و 460 میلیارد تومان آن مالیات حقوق بوده است.
 
وی ادامه داد: در سال جاری معافیت مالیاتی حقوق تا یک میلیون تومان در نظر گرفته شده و این نرخ برای سقف خصوصی و دولتی یکسان است.ضمن آنکه حقوق یک میلیون تا 8 میلیون تومان شامل 10 درصد مالیات می‌شود.
 
وی ادامه داد: مالیات بر حقوق 22 درصد کل مالیات‌های مستقیم را تشکیل می‌دهد که 9 درصد آن شامل بخش عمومی و 13 درصد بخش خصوصی است.
 
وکیلی در پایان خاطرنشان کرد بند و قانون مالیات‌ها فعالیت‌های انتشاراتی را معاف اعلام کرده و ما تاکنون از این جانب مالیات دریافت نکرده‌ایم در مورد انتشارات رشد اهواز باید گفت: این انتشارات علاوه بر فعالیت‌های انتشاراتی فعالیت‌های دیگری دارد که مشمول پرداخت مالیات است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: اظهار نامه ، مالیات ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار