با کنترل کامل مرز‌ها با ترکیه،

ارتش سوريه‌جلوی ورود تروریست‌ها را گرفته است

کنترل ارتش سوریه بر شهر کسب در مرز با ترکیه جلوی ورود گروههای مسلح از ترکیه به سوریه را گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المَنار، کنترل ارتش سوریه بر شهر کسب در مرز با ترکیه باعث شده است آرامش به مرزها با ترکیه بازگردد و حضور ارتش سوریه جلوی ورود گروههای مسلح از ترکیه به سوریه را گرفته است. 

 ارتش سوریه برای جلوگیری از ورود افراد مسلح از ترکیه به سوریه گشت‌های نظامی در طول مرزهای دو کشور ایجاد کرده است.

"سومر حاتم" خبرنگار شبکه المنار در گزارشی گفت: در چند متری من نقطه حائل دریایی بین مرزهای سوریه و ترکیه قرار دارد. ارتش سوریه پرچم این کشور را در نقطه صفر مرزی دریایی با ترکیه به اهتزاز در آورده که نشانگر استقرار و حضورش در سراسر نوار دریایی و مرزهای دریایی جمهوری عربی سوریه است.

حاتم گفت آرامش به طور کامل به شهر کسب و اطراف آن بازگشته است.

ترک‌ها پس از شکست گروه‌های مسلح در دستیابی به هر گونه نتیجه ای در نبرد «انفال» که ترکیه از آن آشکارا حمایت می کرد ، اکنون با قایقهای دریایی و ماشین آلات مکانیکی در طول مرزهای دریایی و زمینی به حال آماده باش در آمده اند.

ارتش سوریه در طول نواری که حدود 22 کیلومتر زمینی طول دارد مستقر است و گذرگاه دریایی را که مخالفان از آن استفاده می کردند بسته است.

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت:" نیروی دریایی سوریه در طول نوار مرزی دریایی حضور دارد و هنگام نبردها نیز قایق‌های جنگی ارتش از نزدیک شدن قایقهای متعلق به افراد مسلح جلوگیری می کردند در نتیجه نیروی دریایی به صورت کامل از مرزهای دریایی حمایت می کرد."

حاتم گفت افراد مسلح گذرگاه مرزی کسب را در برابر دیدگان ترکها خراب کرده‌اند. افراد مسلح از کسب گریخته و ترکها این گذرگاه را به روی آنها بسته‌اند.

برخی از ناظران معتقدند ترک ها خواستند که افراد مسلح هیزم آتش نبردی باشند که هدفش کنترل بر سوریه بود اما دولت سوریه به جایگاه طبیعی خود بازگشته است.

یکی از نیروهای ارتش گفت:" ارتش به نقاط نگهبانی بازگشته و در گذرگاه‌های هم مرز با ترکیه مستقر شده است. همچنانکه می بینید گذرگاه مرزی بین سوریه و ترکیه بسته است. عناصر ارتش در همه جبهه ها مستقر هستند."

حاتم گفت اگرچه آنکارا دیروز اعلام کرد جلوی ورود حدود پنج هزار فرد تندرو را از طریق مرزهایش به سوریه گرفته اما مرزهای ترکیه و سوریه در بین سایر مرزهای سوریه با دیگر همسایگانش ، خطرناکتر است .

این اعلام ترکیه نشانگر احساس فشارهایی است که به آنکارا وارد می شود تا جلوی ورود افراد مسلح را از مرزهایش به سوریه بگیرد.

حاتم در پایان گفت مرزها معمولا به روابط اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای همسایه رونق می بخشد اما مرزها در حوادث سوریه عامل اصلی تشدید خشونت و شعله ور کردن جبهه ها بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: ترکیه ، عراق ، کرد ، تجزیه ، استقلال ، اماده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار