معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به دنبال صدور ویزای الکترونیکی با همکاری وزارت خارجه تا پایان سال جاری هستیم.

ˈ به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان مسعود سلطانی فرˈ در جمع فعالان بخش خصوصی گردشگری اصفهان گفت: این کار نیازمند نرم افزارها و سخت افزارهای مناسب است که در حال تامین آنها هستیم.
وی افزود: بخشی از افزایش ورود گردشگران خارجی ناشی از تسهیلات صدور ویزا بوده است و ما به دنبال ایجاد تسهیلات بیشتر برای صدور ویزا هستیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به کمبود هتل در کشور اظهار کرد: برای حل این معضل با همکاری صندوق توسعه ملی برای تکمیل هتل های نیمه کاره اقدام شده است.
سلطانی فر به هتل سازان اصفهانی نوید داد که سرمایه گذاران اصفهانی برای استفاده از این تسهیلات در اولویت قرار گیرند.
وی تصریح کرد: استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی با پیش شرط 30 درصد پیشرفت فیزیکی ممکن است.
معاون رییس جمهوری با اشاره به شناسایی و ثبت ملی 31 هزار و 100 مکان، بنا، سایت و محوطه تاریخی در کشور گفت: در یک پنجم این مکانها کارهای مرمتی آغاز شده که در بیشتر موارد منجر به نتیجه نشده است.
وی با اشاره به ثبت جهانی «شهر سوخته» در فهرست یونسکو افزود: تا امروز تنها پنج درصد از مساحت این مجموعه کاوش شده و در 95 درصد از مساحت آن اقدامی نشده است.
سلطانی فر اضافه کرد: در صورت تامین منابع مالی کار کاوش، احیا، مرمت و بازسازی این مجموعه ادامه خواهد یافت. رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: اگر به طور میانگین 10 میلیارد تومان برای مرمت هر بنای ثبت شده نیاز باشد در مجموع به 310 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.
وی گفت: سالیانه به بودجه ای معادل 31 هزار میلیارد تومان نیاز داریم و این درحالی است که مجموعه اعتبارات امسال این سازمان برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی 500 میلیارد تومان است.
سلطانی فر پنجشنبه به منظور شرکت در آیین افتتاح چند طرح فرهنگی و تفریحی اقامتی وارد اصفهان شده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.