رییس دانشگاه ایلام از اختصاص 45 میلیارد ریال برای تکمیل دانشکده کشاورزی شهرستان مرزی دهلران خبردد و افزود: در صورت جذب اعتبار ادامه کار اجرایی این طرح از شهریورماه آغاز می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ رضا صحرایی افز.ود: عملیات اجرایی این دانشکده سال 88 شروع شده و در دو سال گذشته به دلیل مشکلات در تامین و تخصیص اعتبار از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نبود.
وی افزود: 35 میلیارد ریال در سفر اردیبهشت دولت تدبیر و امید به ایلام برای ادامه روند اجرایی این طرح اختصاص یافت.
رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: امسال نیز 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این دانشکده در نظر گرفته شده است که در سفر هیات دولت قول تخصیص 100 درصدی آن داده شد.
صحرایی ادامه داد: دانشکده کشاورزی دهلران در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.
وی به استعدادهای نفت ، گاز و کشاورزی دهلران اشاره و یادآور شد: با فعال شدن این طرح به یکی از ظرفیت های دهلران توجه شده و می تواند منبع تحول بزرگی در حوزه کشاورزی این شهرستان مرزی باشد.
رییس دانشگاه ایلام بیان کرد: به ازای هر 12 نفر از جمعیت استان ایلام یک نفر در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل است که باید از این ظرفیت برای توسعه همه جانبه ایلام بهره برد.
شهرستان دهلران به دلیل وجود منابع بزرگ آب و خاک ، 103 هزار هکتار اراضی کشاورزی ، منابع آبی سدهای شهدای محرم و میمه، 700 حلقه چاه کشاورزی، 12 هزار بهره بردار و تولید سالانه 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی نیازمند یک مکان برای آموزش نیروی انسانی و بویژه کشاورزان است.
شهرستان مرزی دهلران با 67 هزار نفر جمعیت و اراضی مستعد کشاورزی در 228 کیلومتری جنوب استان ایلام قرار دارد.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.