به مناسبت فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان ، دومین جشنواره خواراکها و نوشیدنی های سفره افطار با نمایش بیش از دویست نوع غذای سالم به ابتکار مراکز گل و گیاه منطقه 13 برگزار شد .

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در دومین جشنواره خواراکها و نوشیدنی های سفره افطار که به ابتکار مراکز گل و گیاه منطقه 13  با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 13، مدیر بازرسی واحد مشارکت های سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران ، کارشناسان سازمان پارک ها ، معاون اداره فضای سبز ، مسئول مرکز گل و گیاه منطقه در آستانه فصل نیایش و دعا در پارک سیمرغ برگزار شد، بیش از صد نفر از شهروندان با پخت  خوشمزه ترین و سالم ترین غذاهای سفره افطار با یکدیگر به رقابت پرداختند .
 
داوران این جشنواره ضمن چشیدن خوراکیها و نوشیدنی های  سفره افطار ، با در نظرگفتن ایتم های یک غذای سالم و ابتکار به کار رفته در پخت غذا ، سه نوع از بهترین غذاها را شامل شیرین پلو ایرانی ، خوراک بادمجان و کدو ،آش دوغ را انتخاب کردند .
 
در پایان مراسم ضمن اهدای جوایز ارزنده  به  برگزیدگان این جشنواره ،به کلیه شرکت کنندگان در مراسم نیز گلدان آپارتمانی از سوی مراکز گل و گیاه منطقه اهدا شد .
 
در حاشیه این جشنواره فراهانی ، مسئول مراکز گل و گیاه منطقه 13 برگزاری این جشنواره را فرصتی برای آشنایی و مشارکت دادن شهروندان در امور شهری اعلام کرد و افزود: با برگزاری  این جشنواره در نظر داریم  ضمن  ترویج پخت غذاهای سالم بین شهروندان ، انها را با غذاهای اصیل یک سفره ایرانی – اسلامی اشنا کرده و در جهت سلامت شهروندان گامی هر چند کوچک برداریم .
 
وی از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان گیاهان قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطر نشان کرد: با برگزاری این جشنواره و معرفی خوراکی ها و نوشیدن های سالم بستر برای برگزاری این کارگاه فراهم شد که پیش بینی می شود با استقبال شهروندان رو به رو شود .


انتهای‌پیام/
برچسب ها: جشنواره ، نوشیدنی ، افطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار